صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۴۶۸۹

اخبار

۱- کمیته سیاسی جامعه روحانیت برای انتخابات ۹۶ فعال شد
یک عضو جامعه روحانیت مبارز از فعال‌شدن کمیته سیاسی این تشکّل برای انتخابات ۹۶ خبر داد و گفت: اگر بحث در کمیته سیاسی جامعه روحانیت به نتیجه برسد و مصداق بیاورند، درباره مطلوب بودن یا نبودن آن بحث خواهیم کرد. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی اظهار داشت: اگر آقای روحانی در چند ماه باقی‌مانده تا انتخابات ۹۶ بتواند معیشت مردم را تأمین، مشکلات اقتصادی را مرتفع و رکود منحوس را برطرف کند، در سرنوشت انتخابات مؤثر خواهد بود. اما اگر آقای روحانی نتواند این اقدامات را انجام دهد، ما با کاندیداهای مختلفی روبه‌رو می‌شویم و چه به تفاهم برسیم و چه نرسیم،‌ تعدّد کاندیداها ایجاد خواهدشد.
۲- عبور بیکاری از مرز هشدار
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره برنامه ششم توسعه کشور و ارزیابی آن در زمینه سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت در آینده خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های مالی و همچنین برنامه ششم توسعه کشور به مهار بیکاری و تحریک اشتغال معطوف نیست. وی از بی‌اعتنایی برنامه ششم توسعه به موضوع مهم اشتغال انتقاد کرد و گفت: بحران بیکاری از مرز هشدار در کشور عبور کرده است. جهانبخش محبی‌نیا با تأکید بر اینکه برای تأمین اشتغال در کشور به رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و آماده‌سازی فضای کسب‌وکار نیازمند هستیم، اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد بیکاران در کشور بسیار زیاد است و به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده‌ایم.
۳- انتشار روزانه هفت هزار پیام ضد اسلامی در توئیتر
بررسی‌های یک مؤسسه تحلیلی انگلیسی نشان می‌دهد، در ماه گذشته میلادی به طور متوسط روزانه هفت هزار پیام علیه اسلام در توئیتر منتشر شده است. به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، این مرکز اعلام کرد: در ماه‌های گذشته افزایش قابل توجهی در بکارگیری کلام ضد اسلامی در شبکه اجتماعی توئیتر مشاهده شده است؛ به‌گونه‌ای که نزدیک به ۲۲۲۰۰ پیام ضد اسلامی پس از حمله تروریستی ۱۴ جولای در شهر نیس فرانسه و ۱۰۶۱۰ پیام توئیتری اسلام‌هراسانه در ۱۷ جولای پس از کودتای نافرجام ترکیه در این شبکه اجتماعی منتشر شده است.
۴- راهبرد وزیر دفاع عراق برای آزادسازی موصل
وزیر دفاع عراق اعلام کرد، نیروهای عراقی قصد دارند نبرد با داعش را به بیرون از شهر بکشانند. به نوشته وبگاه شبکه «الاعلام العراقی»، عبیدی اظهار داشت: این تصمیم برای حفظ جان ساکنان شهر و جلوگیری از وارد شدن خسارت به زیرساخت‌های این شهر گرفته شده است. وزیر دفاع عراق تأکید کرد: «ما تا می‌توانیم تلاش خواهیم کرد که جنگ را به بیرون از موصل بکشانیم. هر چند به احتمال زیاد جنگ داخل شهر اتفاق خواهد افتاد و برای همین، پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین فناوری‌ها را در این عملیات استفاده خواهیم کرد.»
۵- عربستان می‌خواهد ما در مذاکرات «ابوموسی اشعری» باشیم!
یکی از اعضای انصارالله اعلام کرد: ریاض در مذاکرات صلح یمن در کویت قصد داشته است طرحی کاملاً عربستانی را نهایی کند. «حمزه الحوثی» عضو انصارالله که در نشست صلح یمن در کویت حاضر بود اعلام کرد: درباره همه چیز در مذاکرات کویت صحبت کردیم؛ چشم‌انداز واضح شده بود؛ اما با ارائه یک طرح کاملاً عربستانی غافلگیر شدیم؛ طرحی که بر اساس آن ۴۵ روز پس از توافق امنیتی، «عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهور مستعفی و دولتش را به مشروعیت می‌شناخت؛ گویا آنها می‌خواستند ما «ابوموسی اشعری» باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات