صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۲۹

اخبار

۱- دخالت مستقیم یک مقام دولتی در انتصاب شهردار کرمانشاه
موسوی اجاق، عضو شورای شهر کرمانشاه از دخالت مستقیم نوبخت در انتصاب شهردار سابق این شهر خبر داده و گفته است: نوبخت، برادر رئیس حزب متبوعش (اعتدال و توسعه) در کرمانشاه را شهردار کرد و ما نقشی در این انتخاب نداشتیم. شعبانی، شهردار سابق و عزل‌شده کرمانشاه، برادر مسئول حزب اعتدال و توسعه در این استان بود که با وجود دو بار استیضاح و عزل با اتفاق آرای شورای شهر، از پستش کنار نمی‌رفت تا اینکه با حکم دستگاه قضایی از شهرداری اخراج شد. گفتنی است، نوبخت در جریان سفر اخیر رئیس‌جمهور به کرمانشاه این شهردار عزل شده و برادرش را بدون دلیل و در اواسط جلسه به حضور در شورای اداری فراخواند.
۲- جزئیات مذاکرات نمایندگان بوئینگ در تهران
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی به مذاکره با سه گروه فنی، قراردادی و مالی شرکت بوئینگ در تهران اشاره کرد و گفت: هنوز تواقفی در فرایند مذاکره با بوئینگ ایجاد نشده است. وی ادامه داد: مذاکره با بوئینگ بدون هیچ محدودیتی برای خرید هواپیما ادامه دارد و در سفر نمایندگان بوئینگ به ایران درباره مسائل فنی و مشخصات هواپیماها، متن قرارداد و شرایط مالی برای انجام این معامله مذاکره شد. اصغر فخریه کاشان با تأکید بر اینکه این قرارداد مباحث فنی بسیار پیچیده‌ای دارد، گفت: درباره تمام جزئیات و مشخصات هواپیما، حتی رنگ هواپیماها باید مذاکره شود که به طور قطع مذاکره برای تمام این جزئیات، فرایند زمان‌بری خواهد داشت.
۳- دولت در مقابله با رکود خلع سلاح است
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: رکود حاکم بر اقتصاد کشور، هم دولت و هم بخش خصوصی را در شرایط بی‌سابقه‌ای قرار داده و بخش خصوصی هیچ‌گاه چنین تجربه‌ای را نداشته که چگونه این مشکلات را حل کند؛ آن هم با دولتی که به نوعی خلع سلاح است. پدرام سلطانی در بخش دیگری از سخنانش درباره مؤسسات پولی و بانکی غیرمجاز گفت: مؤسسات پولی و بانکی غیرمجاز قاچاقچیان بانکی و مالی کشور هستند، نقش مخرّبی در اقتصاد دارند و موجب بالا ماندن نرخ سود بانکی شده‌اند. وی افزود: یکی از دلایل مؤثر در رشد این مؤسسات غیرمجاز، عدم برخورد قاطع با این مؤسسات است.
۴- روسیه هم می‌تواند از پایگاه اینجرلیک ترکیه استفاده کند
پس از صدور مجوز ایران برای حضور بمب‌افکن‌های روس در پایگاه هوایی «نوژه» همدان، ترکیه اعلام کرد: روسیه می‌تواند از پایگاه هوایی «اینجرلیک» برای عملیات هوایی در سوریه استفاده کند. «بینالی ایلدیریم» گفت: «ترکیه پایگاه اینجرلیک را برای مبارزه با تروریست‌های داعش گشوده است که اکنون آمریکا و قطر از آن استفاده می‌کنند. دیگر کشورها، از جمله آلمان هم احتمالاً بخواهند از این پایگاه هوایی استفاده کنند. نخست‌وزیر ترکیه افزود: گزارشات مربوط به فشار مسکو برای استفاده از این پایگاه نادرست است.
۵- موانع سرمایه‌گذاری خارجی با لغو تحریم رفع نشده است
«بلومبرگ» با اعلام اینکه هنوز موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود دارد، نوشت: تک‌نرخی شدن ارز موجب شفافیت اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران و کاهش هزینه‌ها می‌شود. بر اساس این گزارش، هنوز موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود دارد و همچنان ایرانی‌ها معتقدند که وضعیت زندگی آنها در سال جاری با لغو تحریم‌ها بهبود نیافته است. بخشی از تحریم‌ها به دلیل اینکه آمریکا ایران را به توسعه موشکی و حمایت از گروه تروریست متهم می‌کند، همچنان پابرجاست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات