صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۹۶۷۳۸

حرف روز/ اربعین؛ حماسه عشق و دلدادگی

شاید آن روز که جابربن‌عبدالله انصاری به زیارت امام حسین(ع) رفت و سنت پاسداشت اربعین را در شیعه بر پا کرد، کسی تصور نمی‌کرد که قرن‌ها بعد، گردهمایی و راه‌پيمايي باشکوه عاشقان و دلدادگان حسینی اعم از شیعه، سنی، مسیحی و... از اقصی نقاط جهان، با جمعیتی قریب به ۲۶ میلیون نفر، به بزرگ‌ترين تجمع مذهبي و انساني جهان تبدیل شود[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: شاید آن روز که جابربن‌عبدالله انصاری به زیارت امام حسین(ع) رفت و سنت پاسداشت اربعین را در شیعه بر پا کرد، کسی تصور نمی‌کرد که قرن‌ها بعد، گردهمایی و راه‌پيمايي باشکوه عاشقان و دلدادگان حسینی اعم از شیعه، سنی، مسیحی و... از اقصی نقاط جهان، با جمعیتی قریب به ۲۶ میلیون نفر، به بزرگ‌ترين تجمع مذهبي و انساني جهان تبدیل شود. آری، اگر اهل بیت امام حسین(ع)، پس از آزادی از اسارت یزیدیان، غریبانه در روز اربعین به کربلا رفتند؛ اما امروز عشق و دلدادگی به حسین(ع) و مکتب حسین مرزها و مذهب‌ها را درنوردیده و دیگر غربتی در کار نیست. به تعبیری دیگر، امروز اربعین تجلی‌گاه تحقق هدف حسین(ع) از قیام است که همانا ‌زنده نگه داشتن اسلام بود؛ از این رو، می‌توان گفت که نهضت حسینی همان‌گونه که در طول قرن‌ها سرمنشأ الهام‌گیری عاشقان و زنده نگه داشته شدن اسلام بوده است، امروز نیز در شرایطی که گروه‌های جاهل افراطی - تکفیری با اقدامات وحشیانه خود چهره‌ای خشن و غیر متمدن از اسلام به جهانیان نشان می‌دهند و از سویی، دستگاه‌های سخن‌پراکنی غرب با مستمسک قرار دادن جنایات تکفیری‌ها،‌ بر این موضوع دامن می‌زنند، راه‌پیمایی بزرگ اربعین اقدامی برای خنثی‌سازی اقدامات این دو طیف است و نشان می‌دهد، اسلام پس از قرن‌ها همچنان از چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند میلیون‌‌ها انسان را از نقاط مختلف جهان گرد هم آورد. راز بایکوت این حماسه عظیم در رسانه‌های غربی نیز در همین حقیقت نهفته است. در واقع، از آنجا که حماسه اربعین به منزله یکی از ظرفیت‌های قدرت نرم شیعه، خنثی‌کننده تیغ دو دم اقدامات تکفیر و استکبار علیه اسلام است، مورد تحریم و بی‌توجهی رسانه‌های غربی قرار گرفته است.
افزون بر این، با توجه به اقدامات تکفیری‌ها در هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام و همسویی آنها با صهیونیست‌ها، راه‌پیمایی بزرگ اربعین با شرکت گسترده مسلمانان شیعه و سنی و حتی غیرمسلمانان، دربردارنده ظرفیت بزرگی برای نمایش وحدت جهان اسلام و سرآغازی برای بیداری جهانیان است تا با هرگونه ظلم، جهل، فساد و استکباری مبارزه کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات