صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۹۶۱

از جلسات اضطراری تا نقض برجام

۱- نگاه رژیم صهیونیستی به انتخابات آینده ایران!
ژنرال «هرتزی هالیوی» رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی مفصل در باشگاه اقتصادی دانشگاه «تل‌آویو» پیش‌بینی کرد، حسن روحانی پیروز انتخابات آتی ایران است. هالیوی پیروزی احتمالی روحانی را مایه تداوم فرایند تدریجی «معتدل» شدن سیاست‌های داخلی ایران دانست و ادعا کرد: طی پنج یا شش سال آینده با ایران متفاوتی روبه‌رو خواهیم شد. وی درباره وضعیت داعش نیز هشدار داد و تضعیف این گروه در منطقه را به معنای قدرت گرفتن ایران و حزب‌الله در سوریه دانست که خبر خوبی برای اسرائیل نیست و این در حالی است که حزب‌الله تلاش می‌کند نیروهایش را برای مقابله با تل‌آویو تقویت کند. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، وی درباره بهبود روابط با کشورهای عربی، از جمله عربستان سعودی طی سال‌های آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: «ما منافع مشترکی با کشورهای عربی داریم. آنچه رخ خواهد داد، سؤال دیگری است... اما فرصت بزرگ اسرائیل برای سال‌های آتی است.»

۲- برخورد با اعضای یک حلقه انحرافی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به گزارش منابع محلی از فعالیت گروه‌های انحرافی در این شهرستان، گفت: پس از تحقیقات و بررسی‌های لازم و با هماهنگی دستگاه قضایی در عملیاتی ویژه، یکی از سرتیم‌های گروه انحرافی عرفان حلقه در لنجان دستگیر شد. حجت‌الله صفرپور افزود: با دستگیری این فرد، بقیه اعضای این گروه انحرافی نیز، که ۱۸ زن و مرد بودند، دستگیر شدند. وی گفت: در مخفیگاه متهمان مقادیری مشروبات الکلی، کتاب و جزوات انحرافی کشف شد. شایان ذکر است، غربی‌ها از محمدعلی طاهری، سرکرده این حلقه که به اعدام محکوم شده است. حمایت همه‌جانبه‌ای می‌کنند. یکی از اصول عرفان کیهانی یا حلقه جواز اعتقاد نداشتن به هیچ دین و مکتبی است؛ لیدر این حلقه قرآن را زیر سؤال می‌برد و مدعی می‌شود که قرآن ناقص و نوشته پیامبر است! همچنین تلاش دارد با ایجاد یک شبکه هرمی این موضوعات را در جامعه مطرح کند.

۳- تمدید تحریم‌ها قطعاً نقض برجام است
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مراسم بزرگداشت شهادت شهید شهریاری در پاسخ به پرسشی درباره تمدید تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، گفت: الآن این موضوع در کنگره تصویب شده و باید به سنا برود و بعد به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد. اگر همه این مراحل را طی کند و عملیاتی و اجرا شود، قطعاً نقض برجام است و خودشان نیز این را قبول دارند. رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جلسه‌ای به ریاست آقای روحانی برای بررسی این موضوع برگزار شد، گفت: پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و در زمان مقرر با ارزیابی، رصد و تحلیلی که از سیر تحول این موضوع صورت می‌گیرد، نظر کمیته نظارت بر برجام اعلام می‌شود.

۴- حد و مرز جلسه اضطراری
طی شش ماه گذشته که مجلس دهم کار خود را آغاز کرده، دو بار اعلام شده است که «فراکسیون امید» جلسه اضطراری و فوق‌العاده برگزار کرده است؛ نوبت اول پس از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و نوبت دوم پس از تلاش دادستانی برای بازداشت محمود صادقی. این در حالی است که اختلاس ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان، کشته شدن ده‌ها ایرانی در سانحه تلخ برخورد دو قطار با یکدیگر، افزایش معوقات بانکی، افزایش بیکاری و نزدیک شدن نرخ دلار به ۴۰۰۰ تومان! هیچ‌یک برای فراکسیون امید عامل تشکیل جلسه اضطراری نبوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات