صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۲۴

تحریم ایران از اوباما تا ترامپ

۱- دولت اجازه ایجاد بحران در حوزه سلامت را نمی‌دهد
وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات سازمان‌های بیمه در پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی گفت: به زودی این مشکلات حل می‌شود. وی در این باره افزود: دولت اجازه ایجاد بحران در حوزه سلامت را نمی‌دهد. دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درباره تدابیر وزارت بهداشت برای بدترین وضعیت در ادامه اجرای طرح تحول سلامت به دلیل بدهی‌های انباشته شده بیمه‌ها، که حتی رئیس سازمان غذا و دارو نیز نسبت به احتمال بحران دارویی هشدار داده است، اظهار داشت: به هیچ عنوان بحرانی در حوزه سلامت ایجاد نخواهد شد. وزیر بهداشت ادامه داد: دولت مصمم است و تلاش می‌کند تا طی هفته‌های آینده این مشکلات پیش آمده در حوزه سلامت حل شود. هاشمی با قدردانی از مجلس به دلیل همراهی با دولت، افزود: انصافاً مجلس بسیار کمک کرد، به ویژه در دادن اجازه برای عرضه اوراق در حوزه سلامت به منظور جبران بدهی بیمه‌ها، یعنی طبق همان کاری که برای خرید گندم با عرضه اوراق انجام می‌شود.

۲- تیم ترامپ در حال تدوین تحریم‌های جدید غیر هسته‌ای
روزنامه «فایننشال‌تایمز» به نقل از یک منبع جمهوریخواه در کنگره آمریکا گزارش داد، تیم انتقالی دونالد ترامپ در حال بررسی گزینه‌هایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است؛ تحریم‌هایی که از نظر فنی توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را نقض نمی‌کند. این روزنامه نوشت: اگرچه زمان زیادی باقی مانده است تا تیم دونالد ترامپ درباره چگونگی رویکردشان در قبال توافق هسته‌ای تصمیم بگیرد؛ اما یک متخصص قانون تحریم‌ها در حال کار بر روی مسئله ایران است. گفتنی است یک منبع در کنگره نیز، که در ارتباط نزدیک با تیم دونالد ترامپ است، گفت: آنها با دقت گزینه‌های خود را بررسی کردند که از جمله آنها تحریم‌های غیر هسته‌ای است. فایننشال‌تایمز در ادامه نوشت: تعدادی از این طرح‌ها حتی از حمایت دموکرات‌ها، از جمله مقامات ارشد دموکرات نیز برخوردار است.

۳- مقامات کاخ سفید: «اوباما» با تمدید تحریم‌های ایران موافقت می‌کند
در حالی که گفته می‌شد احتمال دارد رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه کنگره مبنی بر تمدید تحریم‌های ایران را وتو کند؛ اما برخی مقامات کاخ سفید گفته‌اند، اوباما این طرح را امضا خواهد کرد. یک مقام ارشد کاخ سفید به پایگاه خبری «هیل» در این باره گفت: هرچند اوباما همچنان معتقد است که به تصویب این طرح نیازى نبود، اما به این جمع‌بندى رسیده است که تمدید قانون تحریم‌های ایران، ناقض برجام نیست. پایگاه خبری«هافینگتون‌پست» نیز به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: انتظار می‌رود زمانی که مصوبه به میز رئیس‌جمهور برسد، وی آن را امضا کند. وزیر خارجه نیز همچنان این اختیار قانونی را دارد تا به تعلیق تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ادامه دهد.

۴- کنترل نیمی از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شرق حلب
گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن توانسته‌اند نیمی از مناطق تحت سلطه شورشیان در شرق حلب را آزاد کنند. طبق این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به‌همراه همپیمانانش عملیات تازه خود را علیه مواضع معارضان در شرق حلب از ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان ماه) آغاز کرده و توانسته‌اند در این منطقه پیشروی کنند. در صورتی که تروریست‌ها شرق حلب را از دست بدهند، این بزرگ‌ترین ضربه‌ای است که از پنج سال پیش تاکنون به آنها وارد می‌شود. شرق حلب از سال ۲۰۱۲ تاکنون دژ محکمی برای معارضان به شمار می‌رفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات