صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۶۲

اخبار کوتاه شنبه 11 دی

تحلیلگر روزنامه «هاآرتص» در گزارشی نوشت: تحولات رخ داده در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۶ نشان‌دهنده وضعیت بحرانی نتانیاهو در سال ۲۰۱۷ است. وی تأکید کرد: شخصیت‎هایی که به تازگی با نتانیاهو دیدار کرده‎اند، وی را «خسته، رنجور، بدون تمرکز و پریشان» توصیف کرده‎اند. «یوسی فریتر» افزود: به نظر نمی‎رسد ترامپ هم بتواند وی را از گردابی که در آن گیر افتاده، نجات دهد.
وزیر نفت از توافق ایران و ترکمنستان بر سر واردات گاز خبر داد و گفت: فعلاً پیگیری اختلافات گازی دو کشور در داوری بین‌المللی منتفی شده است. بیژن زنگنه افزود: تفاهم‌نامه مشترک گازی بین دو کشور امضا شده و قرار است مذاکرات بین شرکت ملی گاز ایران و ترکمن گاز تا دستیابی به توافق نهایی ادامه یابد.
حقانی، عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با اشاره به برخی اخبار مبنی بر انتصاب قریب‌الوقوع احمد مسجدجامعی به سمت ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از سوی رئیس‌جمهور، گفت: موضوع پیوستن مسجدجامعی به دولت در اولین جلسه فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران بررسی خواهد شد.
رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به پیشنهاد اخیر وزارت خارجه کشورش مبنی بر اخراج دیپلمات‌های آمریکایی، اعلام کرد: قصد ندارد نوعی دیپلماسی غیر مسئولانه را اجرا کند. به جای آن تلاش خواهد کرد روابط میان کشورش و آمریکا را پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ بازسازی کند.
علی مطهری، با انتشار مطلبی در توئیتر به برنامه‌های صداوسیما در ۹ دی انتقاد کرد و نوشت: برنامه‌های صداوسیما درباره ۹ دی به‌گونه‌ای بود که گویی مایل است با تحریک طرف مقابل حوادث سال ۸۸ تکرار شود.
سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امروز کشتی‌های ما به هشت بندر بزرگ اروپایی تردد دارند و در صورت وجود تقاضای حمل‌ونقل کالا، کشتی‌های ایرانی به دیگر بنادر بین‌المللی هم‌ تردد خواهند کرد.
با رسانه‌ای شدن حملات هکری روس‌ها به زیرساخت‌های رایانه‌ای آمریکا و شبکه‌های وابسته به احزاب سیاسی این کشور، متخصصان امنیتی آمریکا درباره تشدید این حملات هشدار داده‌اند.
جدیدترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد، ذخایر بین‌المللی کشور در سه ماهه اول سال جاری، شش میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار کاهش داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات