صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۶۷

حرف روز/ دروغ‌های بزرگ این روزها

مردم دروغ‌های کوچک را باور نمی‌کنند؛ اما به راحتی دروغ‌های بزرگ را باور کرده و آن را پرورش می‌دهند! در دروغ بزرگ همواره نیروی قابل باور بودن موجود است. اولین کسی که دروغ بزرگ را توجیه کرد، آدولف هیتلر بود[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: مردم دروغ‌های کوچک را باور نمی‌کنند؛ اما به راحتی دروغ‌های بزرگ را باور کرده و آن را پرورش می‌دهند! در دروغ بزرگ همواره نیروی قابل باور بودن موجود است. اولین کسی که دروغ بزرگ را توجیه کرد، آدولف هیتلر بود. دفتر خدمات استراتژیک ایالات متحده درباره دروغ بزرگ و کاربرد آن این‌گونه نوشته است: «در آن واحد روی یک دشمن متمرکز شوید و تقصیر هر اتفاق بدی را بر گردن او بیندازید. اگر دروغی را همواره تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.» یکی از تاکتیک‌های این روزهای برخی از نامزدها این است که با حمله به نقاط قوت انقلاب اسلامی، به اهداف خود برسند.
این جریان در رفتار انتخاباتی خود به دروغ بزرگ متوسل شده است تا مردم باور کنند که واقعاً این اتفاق‌هایی که بیان می‌شود، در کشور به وقوع پیوسته یا در حال وقوع است. برخی از نمونه‌های این دروغ بزرگ به این شرح است:
۱ـ دیوار کشیدن میان خیابان‌ها؛ این دروغی است که در سال ۷۶ خاتمی هم با این حربه رأی خود را از مردم کسب کرد؛ ناطق‌نوری در خاطرات خود می‌نویسد: «جریان خاتمی دروغی را منتشر کرد که اگر ناطق‌نوری رأی بیاورد، پیاده‌روها را دیوار می‌کشد.»
۲ـ ضد امنیت معرفی کردن نیروهای امنیتی نظام: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی تربیت نیروهای مؤمن به اسلام، انقلاب و رهبری است که در این راستا توانسته‌اند تهدیدات نظامی دشمنان را از کشورمان دور کنند؛ اما در سخنرانی‌های انتخاباتی چند روز گذشته به گونه‌ای به نیروهای امنیتی حمله می‌شود که گویا هیچ عنصر ضد امنیتی به جز اینها در کشور وجود ندارد؛ این در حالی است که ملت ما بارها با چشمان خود این واقعیت‌ها را دیده‌اند که رفتارهای مقتدرانه نیروهای مسلح از سپاه، بسیج و ارتش توانسته است تهدیدات نظامی را به حداقل کاهش بدهد.
در نهایت باید آگاه باشیم که تیم عملیات روانی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در نظر دارد با ایجاد شوک‌های خطرناک در روزهای آینده، عملیات روانی «دروغ بزرگ» را وارد مراحل حساس‌تری کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات