صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۵۳

اهداف فرانسه از تقابل با ایران چیست؟

فرانسه دوران اقتصادی نابسمانی را سپری می‌کند که شاهد مثال آن اعتراض‌های مردمی و اعتصاب‌های کارگری است. فرانسه از ظرفیت‌های اقتصادی ایران آگاه است لذا در کنار رویکرد به توسعه روابط اقتصادی به تصور خود می‌خواهد از سیاست تهدید و فشار برای امتیازگیری بهره‌گیرد.
علل و تبعات نقش‌آفرینی تبعی فرانسه از آمریکا در خصوص ایران و تحولات منطقه  
فرانسه به ریاست جمهوری ماکرون در حالی بر لزوم توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که در مواضعی همسو با آمریکا خواستار برخی اصلاحات در برجام و افزودن مسائلی همچون مذاکره درباره توان موشکی و البته نقش منطقه‌ای ایران شده است. در باب چرایی این رفتار فرانسه چند نکته مطرح است
-فرانسه دوران اقتصادی نابسمانی را سپری می‌کند که شاهد مثال آن اعتراض‌های مردمی و اعتصاب‌های کارگری است. فرانسه از ظرفیت‌های اقتصادی ایران آگاه است لذا در کنار رویکرد به توسعه روابط اقتصادی به تصور خود می‌خواهد از سیاست تهدید و فشار برای امتیازگیری بهره‌گیرد.
-یک اصل مهم در رفتار تمام کشورهای غربی وجود دارد و آن اینکه آنها پذیرنده کشورهای مستقل و آزاد نبوده و همواره سعی در ضعیف نگاه داشتن کشورها دارند. بخش عمده‌ای از دشمنی‌های غرب با ملت ایران نیز به خاطر روحیه خود اتکایی و استقلال خواهی ایرانیان است بویژه اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران به الگویی برای آزادی‌خواهان مبدل و اکنون ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مهم شناخته می‌شود. فرانسه مانند سایر کشورهای غربی در حالی که از یک سو به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای ایران هستند سعی در تضعیف و تبدیل آن به یک مهره به جای بازیگری مستقل هستند که حذف توان موشکی و تضعیف جایگاه منطقه‌ای آن به عنوان کشوری ضد نظام سلطه از محورهای این طراحی است.  
-جلب رضایت کشورهای عربی برای خرید تسلیحاتی از اهداف مشترکی است که غربی‌ها از جمله فرانسه با پروژه ایران هراسی دنبال می‌کنند و بخشی از موضع فرانسه علیه ایران در این چارچوب است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات