صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۰۸

از برنامه رژیم صهیونیستی تا ادامه بازداشت‌ها در عربستان

1ـ ادامه بازداشت فعالان سیاسی در عربستان
یک منبع عربستانی در صفحه توئیتری خود از حمله مسئولان عربستانی به فعالان سیاسی این کشور و بازداشت شماری از آنها خبر داد. این منبع همچنین گزارش داد، «شیخ‌محمد المحیسنی» امام جماعت مسجد الراجحی در مکه و یکی از فرزندانش بازداشت شده‌اند. همچنین «دیده‌بان حقوق بشر» در روزهای اخیر طی گزارشی اعلام کرد، مقامات سعودی هزاران نفر را بیش از شش ماه بدون محاکمه در حبس نگه داشته‌اند و در بعضی موارد افراد بازداشت شده بیش از یک دهه در زندان‌ها به سر می‌برند. براساس گزارش این سازمان، مسئولان سعودی دو هزار و 305 نفر را ماه‌ها مورد تحقیق و بازجویی قرار داده‌اند، بدون اینکه دادگاهی برای آنها تشکیل داده شود و اتهامی به آنها تفهیم شود. گفتنی است، محمدبن‌سلمان از زمانی که در سپتامبر (شهریور‌ـ مهر ماه) سال گذشته میلادی به ولی‌عهدی عربستان منسوب شد، چندین بار دستور بازداشت چهره‌های دینی، دانشگاهی و فعالان اجتماعی، سیاسی و حقوق بشری این کشور را صادر کرده است.

2ـ دست به انتحار نزنیم!
روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» با هشدار درباره عواقب برجام موشکی نوشت: «حتی اگر اروپا موضعی مستقل از برادر بزرگ‌تر (آمریکا) اتخاذ کند، باز هم برای ما شرایطی را قائل می‌شود که مانند شمشیر داموکلس بالای سر نوازش‌مان می‌کند. ایجاد محدودیت برای برنامه‌های موشکی ایران و وادارکردن کشور به عقب‌نشینی از عمق استراتژیک خود ممکن است از جمله این شرایط و تضییقات باشد. در این صورت تکلیف چیست؟ آیا برای نگه‌داشتن سه کشور امضاکننده برجام در این میثاق مصوب شورای امنیت سازمان ملل باید همچنان هزینه کرد و ملتمس دعا شد؟ تأمین امنیت کشوری که جمعیت آن طی فقط یک نسل گذشته دو برابر شده و گفته می‌شود طی یک نسل دیگر باز هم دو برابر خواهد شد، چیزی نیست که بتوان آن را در گرو گذاشت، حتی اگر گروگیر آن، حیات برجام باشد. کشوری که فاصله شمال و جنوبش بیش ‌از دو هزار کیلومتر است، اگر برد موشک‌هایش را کمتر از این کند، دست به انتحار زده است.»

3ـ به دنبال تشکیل ائتلاف علیه ایران هستیم
«هیتر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم برخی شرکت‌های اروپایی برای توقف تجارت با ایران و اینکه آیا آمریکا استثنایی برای این شرکت‌ها در نظر می‌گیرد، گفت: این شرکت‌ها فرصت دارند فعالیت‌های خود را کاهش دهند و تصمیم بگیرند که می‌خواهند با ایران تجارت کنند یا نه. این دولت (آمریکا) همواره نسبت به نگرانی‌هایش درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران شفاف بوده است. نائورت در ادامه ادعاهای خود گفت: آمریکا به سختی تلاش می‌کند ائتلافی را متشکل از بسیاری از کشورهای سراسر جهان ایجاد کند که هدف آن، نگاه کردن به ایران از دریچه‌ای واقع‌بینانه‌تر و نه فقط از دریچه توافق هسته‌ای است؛ چرا که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران نه تنها تهدیدی علیه منطقه، بلکه تهدیدی علیه جهان است.

4ـ برنامه رژیم صهیونیستی برای آشوب در ایران
«یولی ادلشتاین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با ادعای اینکه توافق هسته‌ای ایران بر مبنای تعهدات دروغین شکل گرفته، از کشورهای گوناگون خواست تا با تمام قدرت، چه نظامی و چه سیاسی، با ایران مقابله کنند. ادلشتاین در دیدار با رئیس پارلمان فرانسه طی سفر به پاریس، گفت: «اگر کشورهای جهان می‌خواهند ستیزه‌جویی‌های ایران را متوقف کنند، باید با قوه قهریه در تمام سطوح عمل کنند، از جمله برنامه تسلیحاتی هسته‌ای، برنامه موشکی بالستیک و حمایت از تروریسم.» او آشوب‌طلبان و مخالفان حکومت جمهوری اسلامی در ایران را افراد «معتدل و میانه‌رو» توصیف و تأکید کرد: «اگر غرب، آشوب‌های سال‌های اخیر را بهتر مدیریت می‌کرد، اکنون شاهد یک ایران دیگر بودیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات