صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۱۴

از ادعاهای ترامپ تا اقدامات تروریست‌ها

1ـ ادعاهای ترامپ واهی و نادرست است!
شماری از مقامات دولت پیشین آمریکا ادعای اعطای حق شهروندی به دو هزار و 500 ایرانی از سوی دولت اوباما طی مذاکرات هسته‌ای را رد کردند. پس از آنکه این موضوع مورد سوء‌استفاده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قرار گرفت و وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تازه معلوم شد که دولت اوباما در جریان مذاکرات افتضاح هسته‌ای ایران، به دو هزار و 500 ایرانی از جمله مقامات دولتی، حق شهروندی اعطا کرده است»، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه دولت پیشین آمریکا، نوشت: حقیقت ندارد. نمی‌دانم کدام یک نگران‌کننده‌تر است؛ اینکه رئیس‌جمهوری، عامدانه قصد اعتبار بخشیدن به یک اظهارنظر را دارد یا اینکه او حتی به خود اجازه نداده تا صحت آن را با نزدیکانش بررسی کند؛ هزینه‌اش فقط یک تماس تلفنی بود. در همین زمینه، «جف پرسکات» عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما هم به شبکه تلویزیونی «سی‌‌بی‌‌اس» گفت: این ادعاها واهی و کاملاً نادرست است.

2ـ 20 اقدام اطلاعاتی و عملیاتی علیه تروریست‌ها
سردار محمد پاک‌پور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش فرماندهان و مسئولان این نیرو با اشاره به نمونه‌هایی از اقدامات وسیع و تأثیرگذار نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی و مأموریتی نیرو در زمینه ارتقای امنیت پایدار اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون یگان‌های نیروی زمینی سپاه بیش از 20 مورد اقدام اطلاعاتی و عملیاتی علیه تیم‌های تروریستی گروهک‌های ضدانقلاب سنتی و پ.‌‌ک.ک در شمال ‌غرب کشور که با هدف اقدامات ضد امنیتی قصد نفوذ به داخل مرزها را داشتند، انجام داده‌اند که از این تعداد، پنج مورد آن مربوط به یک‌ ماه اخیر است. وی با تأکید بر اینکه نیروی زمینی سپاه با اقتدار و آمادگی در میادین دفاع از امنیت مرزهای کشور و کیان جمهوری اسلامی ایران حضور فعال دارد، خاطرنشان کرد: در چند هفته اخیر، سه تیم تروریستی در جدار مرزهای جنوب‌ شرق کشور پیش از هر اقدامی مورد رصد و هدف نیروهای هوشیار و آماده یگان‌های نیروی زمینی سپاه قرار گرفته و منهدم شدند.

3ـ چین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نمی‌کند
سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی خود با درخواست‌های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران مخالفت کرد. به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «لو کانگ» در پاسخ به پرسشی درباره درخواست آمریکا در توقف خرید نفت خام از ایران و میزان همراهی پکن با واشنگتن در این زمینه گفت: «در ارتباط با این پرسش باید بگویم که چین همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه و گسترش قلمرو قضایی خارج از حیطه صلاحیت است. چین و ایران دوست هم هستند و ما روابط و همکاری‌های خود با ایران را در چارچوب تعهدهای مرتبط با قوانین بین‌المللی حفظ می‌کنیم.» وی همچنین با انتقاد از حضور مقامات آمریکا در تجمع منافقین و دخالت در امور داخلی ایران، گفت: نظام سیاسی و مسیر توسعه هر کشور باید به دست مردم همان کشور تعیین شود.

4ـ رفتار آمریکا در دوران اصلاحات را نباید فراموش می‌کردیم
حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات گفت: «در مذاکرات ۲+۶ درباره افغانستان (در دولت اصلاحات)، ایران همکاری‌های بسیاری با آمریکا داشت که البته دلیل این همکاری‌ها منافع ملی ما بود... در آن زمان فهم مشترک حداقلی میان ایران و آمریکا درباره افغانستان ایجاد شد و دو طرف جلو رفته و موضوع را حل کردند. عجیب بود که پس از حل این موضوع که انتظار می‌رفت آمریکا از ایران بابت همکاری قدردانی بکند اما نه تنها این کار را نکرد؛ بلکه با قرار دادن ایران در محور شرارت ناسپاسی کرد... متأسفانه آمریکا نشان داده که از کشورها استفاده ابزاری می‌کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات