صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۵۰

حرف روز/ در مسیر حباب ترکانی‌ها

از قدیم گفته‌اند «کار نیکو کردن از پر کردن است»! روند آغاز شده و اقدام هماهنگ و قاطع قوای سه‌گانه و تعمیم آن به دیگر دستگاه‌ها تأثیر خود را بر بازار ارز و سکه و به تبع آنها دیگر بازارها گذاشت و مسیر حباب ترکانی قیمت‌ها از بازار ارز و سکه آغاز شده که امید است[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: از قدیم گفته‌اند «کار نیکو کردن از پر کردن است»! روند آغاز شده و اقدام هماهنگ و قاطع قوای سه‌گانه و تعمیم آن به دیگر دستگاه‌ها تأثیر خود را بر بازار ارز و سکه و به تبع آنها دیگر بازارها گذاشت و مسیر حباب ترکانی قیمت‌ها از بازار ارز و سکه آغاز شده که امید است با جدیت دستگاه‌ها و احساس مسئولیت مردم در ادراک شرایط ویژه کشور در عرصه جنگ اقتصادی، این روند ادامه و استمرار داشته باشد. اما آیا امکان آن وجود دارد؟
برای پاسخ به این پرسش باید ببینیم چه شد که این اتفاق مبارک افتاد تا بتوانیم با تداوم آن سیاست‌ها و تاکتیک‌ها وضعیت ثبات و آرامش را در بازار و زندگی مردم استقرار و استمرار بخشیم.
به نظر می‌رسد با تغییر رئیس کل بانک مرکزی و نشست هماهنگ و هم‌افزایانه فکری نمایندگان قوه مقننه و مسئولان دولتی برای برون‌رفت از وضعیت بلبشوی بازار ارز و سکه که بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت محصول آن بود مثمر ثمر واقع شد. همچنین عزم قوه قضائیه برای برخورد جدی با اخلالگران این بازار که دیروز به گفته سخنگوی دستگاه قضا، به دستگیری معاون ارزی سابق بانک مرکزی و یکی از کارمندان یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری به اتهام ایجاد اخلال در بازار ارز و سکه منجر شد، پاسخی معتبر در بازار و جامعه تلقی شد و دستاوردهای عینی و روانی خوبی داشت. کاهش 250 هزار تومانی قیمت سکه و بیش از 500 تومانی قیمت دلار و ارز در کف بازار پاسخ سریع عینی بود که با دستاوردهای بزرگ‌تر و مهم‌تری، نظیر بازگشت اعتماد، دلگرمی، ثبات و آرامش و امید مردم به اصلاح وضعیت بازار و اقتصاد تکمیل شد.
 بی‌شک رتبه رهاورد دوم بسیار بزرگ‌تر از رهاورد اول است؛ چرا که این مؤلفه‌ها بنیه و ابزارهای دفاعی جامعه امروز ایران در برابر جنگ روانی پر حجم دشمنان علیه انقلاب و مردم ایران است که با هدف سایش سرمایه اجتماعی و بی‌اعتبار کردن قوای سه‌گانه و نظام اسلامی به صورت ناجوانمردانه در حال اجراست.
اما مطالبه جدی‌تر مردم این است که باید کاری کرد تا این حباب ترکانی قیمت‌ها در دیگر عرصه‌ها نیز ادامه داشته باشد. این مطالبه قطعاً شدنی است؛ تنها باید خالصانه و برادرانه در کنار هم باشیم و این هماهنگی‌ها، قاطعیت‌ها در برخورد با متخلفان، رسیدگی به مشکلات و درد دل مردم و تقویت شبکه‌های نظارتی و پر کردن حفره‌های نفوذ اخلالگران اقتصادی و... را با همدلی استمرار ببخشیم. 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات