صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۶۳

از رایزنی مخفیانه تا القای ناامیدی

1ـ رایزنی مخفیانه سران مصر و رژیم صهیونیستی درباره غزه
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اواخر ماه مه (خرداد) در مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است. رسانه صهیونیستی مدعی شده است، این دیدار با هدف «آغاز رایزنی‌ها برای رسیدن به توافقی بر سر ایجاد ثبات در غزه» انجام شده است. طی هفته‌های اخیر، وضعیت نوار غزه به دلیل تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض به این رژیم متشنج شده است. وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه (۲۰مرداد/۱۱ اوت) اعلام کرد از زمان آغاز راه‌پیمایی‌های بازگشت در اشغالگری‌های مرز نوار غزه تا کنون ۱۶۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند؛ زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت‌وساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

2ـ القای ناامیدی و پمپاژ ترس در جامعه!
روزنامه «بهار» در گزارشی با عنوان «به وقت مذاکره» نوشت: «با مطرح شدن تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران بازار شایعه و گمانه‌زنی داغ‌تر از قبل شد، یکی از موضوعاتی که گاهی برخی منابع اعلام می‌کنند، مسئله تهاتر نفت با کالا و غذا است. البته مقامات دولتی هر بار این موضوع را تکذیب کرده‌اند، ولی این مسئله نشان می‌دهد نگرانی‌ها از آینده و به ویژه پس از آغاز تحریم‌های آبان ماه در کشور بسیار عمیق‌تر شده است. البته این مسئله دلایل گوناگونی دارد؛ برای نمونه حسین موسویان، دیپلمات پیشین ایران در جدیدترین اظهارنظر خود، ریشه این مسئله را کاملاً تاریخی می‌داند و از نگرانی خود نسبت به روزی صحبت کرده است که ایران مجبور شود در ازای غذا، نفت بدهد.» هراس‌افکنی در افکار عمومی و ایجاد رعب و وحشت از آینده یکی از ترفندهای نخ‌نمای طیف اصلاح‌طلب برای توجیه مذاکره با ترامپِ قمارباز است.

3ـ نگرانی از برخورد با مفسدان اقتصادی
روزنامه «اعتماد» در مطلبی با عنوان «با اعمال مجازات‌های شدید نمی‌توان با مفاسد اقتصادی برخورد کرد»، نوشت: «تجربه و تاریخ ثابت کرده است با اعمال مجازات‌های شدید هیچ‌گاه نمی‌توان با مفاسد اقتصادی برخورد کرد. علم اقتصاد، اتمسفر خاص خود را دارد، بنابراین باید متخصصان در این حوزه پیشنهادهای خود را ارائه کنند. مادامی که اقتصاد بیمار است، اعمال مجازات‌های سخت دردی از اقتصاد درمان نمی‌کند، هرچند ممکن است مجازات‌های سخت تأثیر روانی و کوتاه‌مدتی داشته باشد؛ اما راهکار اصلی، برخوردهای سخت نیست و نخواهد بود.» گفتنی است، در اتفاقی سؤال‌برانگیز هر وقت که اعلام می‌شود قرار است با مدیران نجومی و مفسدان کلان اقتصادی برخورد شود، اصلاح‌طلبان به خط شده و به طور تمام‌قد از مفسدان دفاع می‌کنند.

4ـ انتقادات شدید موضع العبادی را تغییر داد
حیدر العبادی در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، با تغییر موضع خود درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «در مسئله ایران، تعهد ما استفاده نکردن از ارز دلار در مبادلات است، نه پایبندی به تحریم‌های آمریکا.» گفتنی است، اظهارات نخست‌وزیر عراق در هفته گذشته مبنی بر اینکه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی می‌کنیم، اعتراضات گسترده‌ای را در کشور عراق به همراه داشت و چهره‌های گوناگون سیاسی، جریان‌ها و چهره‌های با نفوذ بسیاری به اظهارات العبادی انتقاد کردند و خواستار اصلاح گفته‌های او شدند که به نظر می‌رسد العبادی سرانجام نیز تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها و سیاسیون عراقی  مجبور به اصلاح موضع خود در قبال تهران شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات