صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۵۶۱۳۶

تحقق شعار رشد تولید وابسته به امنیت سرمایه‌گذاری اقتصادی است

دولتمردان در کنار سایر نهاد‌هایی که در این موضوع می‌توانند مفید واقع شوند فضایی در اقتصاد کشور ایجاد کنند که سرمایه گذار نسبت به عواید و آینده سرمایه گذاری خود در بخش‌های مختلف تولیدی اطمینان خاطر داشته باشد
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ علی قنبری

یکی از موضوعات مهمی که موجب رشد و توسعه اقتصادی می‌شود بالابردن ضریب امنیت سرمایه گذاری است به این معنا که لازم است دولتمردان در کنار سایر نهاد‌هایی که در این موضوع می‌توانند مفید واقع شوند فضایی در اقتصاد کشور ایجاد کنند که سرمایه گذار نسبت به عواید و آینده سرمایه گذاری خود در بخش‌های مختلف تولیدی اطمینان خاطر داشته باشد چرا که روشن بودن فضای پیش رو در سرمایه گذاری یکی از اصلی‌ترین مولفه‌هایی به شمار می‌رود که پای سرمایه گذار را به کشور باز می‌کند ضمن اینکه مانع ازخروج سرمایه‌ها از کشور می‌شود.

دولت با ایجاد فضای باز اقتصادی باید زمینه‌های لازم را برای ایجاد میل و رغبت در سرمایه گذاران اعم از داخلی تا خارجی باز کند. وقتی مبارزه با فساد علنی شود و سرمایه گذاران شاهد این روند باشد که با مفسدان و رانت‌خواران مبارزه می‌شود و دولتمردان فضای لازم را برای حضور استعداد‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی باز کرده‌اند قطعا این موضوع زمینه ساز عدم خروج سرمایه‌ها و مغز‌ها از کشور و تلاش برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتر می‌شود، درآمد زایی و اشتغال توسعه یافته یکی از رموز مهم آرامش اجتماعی و اعتماد مردم به مسئولین به شمار می‌رود لذا از این امر مهم مسئولان نباید غفلت کنند.

رفاه خانوار یکی از شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی به شمار می‌رود به این خاطر اصولا کشور‌های توسعه یافته تلاش می‌کنند تا با ایجاد شغل و حمایت از تولید رفاه خانوار را افزایش دهند. این موضوع مهم زمانی درایران به سرانجام می‌رسد و رفاه مردم نسبت به قبل افزایش می‌یابد که شاهد رشد تولید باشیم و رشد تولید نیز وابسته به رشد سرمایه گذاری و عدم خروج سرمایه‌ها از کشور است.

امن بودن فضای کسب و کار اولویت بسیار مهمی است که اتفاقا رهبر معظم انقلاب اخیرا بدان اشاره کردند که باید فضای کسب و کار امن باشد تا از این طریق بستر‌های لازم برای ورود و حفظ سرمایه‌ها فراهم شود تا در این صورت شاهد تحقق شعار رشد تولید و مبارزه با سوداگری و دلالی در اقتصاد ایران باشیم.

امنیت سرمایه گذاری در جهان امروز به قدری مهم است که حتی می‌توان آن را به عنوان یک کالای عمومی، اما مهم یاد کرد، کالایی که لازم است دولت برای آن سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهد تا عموم سرمایه گذاران اعم از داخلی یا خارجی میل و رغبت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در اقتصاد ایران از خود نشان دهند آن زمان است که امیدوارانه می‌توان ادعا کرد به سمت تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم گام برمی داریم.

رشد تولید و مهار تورم بدین جهت حائز اهمیت است چرا که زمینه‌ساز آرامش اجتماعی، کاهش تنش‌هایی می‌شود که بعضا به دلیل فشار اقتصادی ایجاد شده است بنابراین برای تحقق این موضوع مهم که چند وجه تاثیرگذار روی اقتصاد و معیشت مردم دارد و در روان جامعه اثرگذار است و مانع بزهکاری می‌شود باید به سمت روشن کردن فضای سرمایه گذاری در اقتصاد ایران حرکت کنیم تا به زودی شاهد اثرات مثبت این مدل حکمرانی اقتصادی باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات