صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۰۵

حرف روز/ محکوم به شکست

آمریکا با تصور اینکه پس از برجام در موضوعات گوناگونی با جمهوری اسلامی ایران مذاکره خواهد کرد، به پای میز مذاکره هسته‌ای با ایران آمد. تصور آمریکایی‌ها این بود که پس از توافق هسته‌ای با برجام‌های دیگر همه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را از بین برده و در پی آن ناکارآمدی ایجاد خواهد کرد[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
یادداشت: آمریکا با تصور اینکه پس از برجام در موضوعات گوناگونی با جمهوری اسلامی ایران مذاکره خواهد کرد، به پای میز مذاکره هسته‌ای با ایران آمد. تصور آمریکایی‌ها این بود که پس از توافق هسته‌ای با برجام‌های دیگر همه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را از بین برده و در پی آن ناکارآمدی ایجاد خواهد کرد که در نتیجه ایران را دچار یک فروپاشی از درون می‌کند. رهبر معظم انقلاب با تشخیص درست، بلافاصله مذاکره با آمریکا را منوط به تحقق تعهدات غرب، به ویژه آمریکایی‌ها در برجام اعلام کرده و سد محکمی را در مقابل سیاست برجامی آمریکا پی‌ریزی کردند. سیاستی که موجب شد آمریکا شکل بازی‌اش را تغییر دهد و ترامپ با هدف شکستن این سد، از برجام خارج شود. سیاست تهاجمی ترامپ پس از خروج از برجام با فشارهای اقتصادی از راه تشدید تحریم‌ها و با پشتوانه شدید رسانه‌ای دنبال شد. خروج از برجام و اعلام تحریم‌های سخت در آبان ماه به واسطه دادن فرصت شش ماهه به رسانه‌های غربی و منطقه‌ای بود که بتوانند اوضاع داخلی جمهوری اسلامی ایران را به سمت شرطی‌سازی ببرند که اگر با آمریکا مذاکره نشود، وضعیت وخیم‌تری در 13 آبان در انتظار شماست. اعلام آمادگی چندین باره رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران سندی بر این مدعاست. حال ذکر چند نکته در این زمینه ضروری است:
1‌ـ هجمه‌های رسانه‌ای آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای که با هدف ناامیدی مردم از آینده انقلاب اسلامی صورت می‌گرفت، به گونه‌ای بود که برخی از جمله منافقین، حاکمان مرتجع عربی و برخی کشورهای اروپایی، منتظر رودررویی مردم با حاکمیت بودند. این در حالی است که مردم کشورمان نشان دادند همواره پشتیبان نظام خواهند بود؛ چرا که انقلاب اسلامی برخاسته از رأی مردم و حاصل خون شهدایی است که مردم تقدیم انقلاب کرده‌اند.
2ـ رسیدن آبان ماه و تقویت ثبات در اقتصاد کشور نشان داد، سیاست‌های آمریکا هیچ گونه پشتوانه‌ای نداشته است و آنها تنها درصدد تأثیرگذاری بر افکار و روان مردم بوده‌اند.
3‌ـ امید است دولت محترم با تدبیر و کار جهادی و انقلابی خود بتواند وضعیت بازار ارز را به گونه‌ای ساماندهی کند که سبب ثبات داخلی و ناامیدی آمریکایی‌ها شود و نشان دهد، رفتار آمریکا تأثیر قابل ملاحظه‌ای را در اقتصاد ایران نخواهد گذاشت. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات