صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۹۲

اخبار کوتاه شنبه 3 آذر

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق حکم قانون برنامه ششم توسعه، افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم هر سال صورت گیرد، از آنجا که تورم در سال ۹۷ از تک رقمی به دو رقمی رسیده است، انتظار می‌رود حقوق سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد. دولت در نظر دارد حقوق‌های سال آینده را بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و به صورت پلکانی افزایش دهد، اما مانند سال ۹۷ حقوق اقشار پردرآمد افزایشی نخواهد داشت.
مجید بهمن‌زاده، رئیس جبهه اصلاح‌طلبان درباره اظهارات الیاس حضرتی مبنی بر اینکه، عارف و جهانگیری گزینه‌های قطعی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند، گفت: نباید در موضوع انتخابات کد انحرافی به جامعه بدهیم. ما اطلاع موثق داریم که الیاس حضرتی هم‌اینک برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی می‌کند و بنا دارد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شود.
علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران گفت: از ۴۳۰ تن زعفران تولیدی جهان، ۴۰۰ تن آن در ایران تولید می‌شود و ایران ۹۰ درصد صادرات آن در جهان را با بالاترین کیفیت به خود اختصاص داده است. وی افزود: ایران فقط به ۵۰ کشور از ۱۸۰ کشور زعفران صادر می‌کند و این وظیفه دولت و بخش خصوصی است که با هم‌افزایی با یکدیگر بازار بیشتری برای فروش زعفران ایران ایجاد کنند.
رویترز به نقل از یکی از مقامات نفتی هند اعلام کرد، طی توافق شرکت ملی نفت هند با ایران، این شرکت برای سال مالی جاری توافق واردات ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام را امضا کرده است. طی توافقات جدید پالایشگاه‌های هند قرار است، تمامی هزینه‌های واردات نفتی خود از ایران را به واحد پولی روپیه و از طریق بانک دولتی یو‌سی‌او (UCO) هند پرداخت کنند.
در حالی که سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به بحرین خبر داده است، سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: هرگونه استقبال عربی از نتانیاهو نخست‌وزیر و دیگر سران رژیم اشغالگر قدس به مثابه کوتاه آمدن در برابر قدس و خنجری از پشت به ملت فلسطین قلمداد می‌شود.
اطلاعات ردیابی تجاری گلوبال‌پلاتس نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران به چین از رقم ۵۹۹ هزار بشکه در روز در ماه اکتبر می‌تواند به روزانه ۶۴۶ هزار بشکه در ماه جاری میلادی افزایش یابد. گفته می‌شود شرکت ملی نفت ایران، در استان «لیااونینگ» چین مکانی را برای ذخیره نفت خود اجاره کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات