صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۶۴

از ذلت آمریکا تا ناتوانی اروپا

1ـ حجم تجارت قطر و ترکیه به ٢ میلیارد دلار رسید
از سال ۲۰۱۷ که کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان، روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند، ترکیه با ارسال کمک‌های نظامی و غذا، برای برطرف کردن نیاز‌های قطر، به یکی از متحدان برتر این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس تبدیل شده است. در همین راستا معاون وزیر مالی ترکیه گفته است: در سال ۲۰۱۸، قطر یکی از حوزه‌های تجاری با ترکیه بود که سریع‌ترین رشد را داشت و انتظار می‌رود حجم معادلات کنونی که ۲ میلیارد دلار است، در آینده نیز رشد داشته باشد. وی افزود: سال گذشته قطر بسته‌ای ۱۵ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه معرفی کرد.

2ـ ترامپ بهترین گزینه برای مذاکره!
«عباس ملکی» دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه «شرق» گفت: «اگر نظام جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را مجاز بداند، به نظرم یکی از مناسب‌ترین طرف‌های مذاکره برای ایران همین دولت ترامپ است.» وی در ادامه گفت: «الآن وقت مذاکره است. تاریخ روابط ایران با ایالات متحده نشان می‌دهد ایران اکثر توافقاتش را با جمهوری‌خواهان داشته و اکثر تحریم‌های ایران از سمت دموکرات‌ها انجام شده است، ایران کارت‌های برنده متعددی در منطقه دارد و از طرفی آمریکایی‌ها زیر فشار زیادی هستند و خروج از سوریه نشان‌ می‌دهد نمی‌توانند بیشتر از این برای حضور نیروی انسانی و لجستیک در منطقه هزینه کنند.»

3ـ اروپا اگر بدتر از آمریکا نباشد، بهتر نیست
آیت‌الله جنتی گفت: آمریکا در سوریه و عراق شکست خورد و ذلتی از این بالاتر نیست که رئیس‌جمهور آنها باید با چراغ خاموش به عراق بیاید و با ترس و لرز برود و یک نفر به پیشواز او نیاید. رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادامه برجام با اروپایی‌ها گفت: بعضی به خیال اینکه اروپایی‌ها بهترند و می‌توانند به آنها تکیه کنند به آنها دل بسته‌اند؛ اما آنها یا بدترند یا اگر هم بدتر نباشند بهتر نیستند؛ آنها امروز و فردا می‌کنند؛ در چنین شرایطی دل به اروپا بستن سفاهت می‌خواهد؛ همین فرانسه از منافقین حمایت کرده و آنها را بر ضد ما تقویت می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات