صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۶۵

اخبار کوتاه شنبه 29 دی

«اشرف خضر شنون» خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در فلسطین گفت: با توجه به عشق و علاقه قلبی که به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران داشتم، تمام تلاشم را کردم تا بتوانم برای ایران کاری انجام دهم و از همین رو به پرس‌تی‌وی پیوستم. وی در ادامه گفت: برای تهیه گزارش از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به قایق‌های ماهی‌گیری فلسطینی‌ها، سوار قایق کوچکی شدیم که ناگهان یک قایق نظامی صهیونیستی با سرعت به سمت ما حرکت کرد و خود را به بدنه قایق ما کوباند. در این اتفاق، پای من دچار شکستگی شد و خودم سوژه دیگر رسانه‌ها شدم.
کمال دهقانی‌فیروزآبادی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز مخالفت نسبت به فیلترینگ فضای مجازی گفت: «اگر ما بخواهیم فقط تهدید‌ها را ببینیم و به سمت فیلترینگ برویم، طبیعتاً خود را از فرصت‌های این فضا محروم خواهیم کرد.» این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: «حضور در فضای مجازی اصولی را می‌طلبد که با رعایت آن می‌توانیم حداکثر استفاده را از این فضا داشته باشیم.»
کارشناسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مؤسسه اوراسیا گروپ آمریکا معتقدند چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه در ماه می‌ شاهد تمدید معافیت‌های خود خواهند بود؛ اما کشورهایی نظیر ایتالیا، یونان و تایوان از تحریم‌های آمریکا معاف نخواهند شد و این مسئله صادرات نفت ایران را به 1/2 میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد.
«آصفی» سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات با بیان اینکه دیپلماسی توئیتری عقیم‌ترین نوع دیپلماسی است، گفت: در دنیای دیپلماسی، بیش از حد توئیت کردن نشان‌دهنده فقدان پشتوانه سیاسی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: سايه جنگ را توان دفاعی دور کرد نه برجام.
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه نبرد با داعش همچنان ادامه دارد، درباره تصمیم دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش مبنی بر خروج نیروهای واشنگتن از سوریه گفت: خروج نیروهای آمریکا نباید ما را از هدف استراتژیک‌مان برای نابودی داعش منحرف کند.
«العهد الجدید» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی برادرش بندر بن‌سلمان را بازداشت و او را به مادرش، «فهده آل‌حثلین» ملحق کرد که در «ابها» در بازداشت خانگی به سر می‌برد.
مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما از ۱۶ مرداد تا ۲۷ دی به ۷ میلیارد و ۱۴۱ میلیون یورو رسید. همچنین مجموع تأمین ارز برای واردات در سامانه نیما در همین مدت به شش میلیارد و 276 میلیون یورو رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات