قم >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۲۵
حجت الاسلام والسلمین سعیدی:

دشمن در برجام های بعدی به دنبال محدود کردن قدرت منطقه ای ایران بود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا بیان اینکه فتنه 98 نقطه تلاقی تلاش معارض خارجی با جریان داخلی است گفت: زمینه خارجی این فتنه از سوی ترامپ با تحریم‌های شدید دنبال می‌شود.
به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در سال 2000 و کمی قبل تر از آن جامعه اطلاعاتی آمریکا، سند امنیت ملی 25 ساله آمریکا را تنظیم کردند.
 
وی افزود: در آن سند آمده بود که آمریکا برای حاکمیت بر کره زمین 6 هدف را باید دنبال کند و اگر آمریکا نتواند در 25 سال یعنی ربع قرن اول هزاره سوم میلادی نتواند این اهداف را پیاده کند، فروپاشی آمریکا از سال 2025 آغاز می‌شود.
 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکا در یک جهان یکپارچه، تضعیف و خنثی سازی نیروهای بی‌ثبات ساز جهانی، کمک به الحاق 5 قدرت اصلی جهان به ویژه چین، روسیه و هند به جریان اصلی نظام در حال پیدایش بین المللی، تلاش و کمک به جامعه بین المللی در رام کردن نیروهای واگرایی که عنصر تغییر عامل به وجود آمدن آنها بوده از جمله این اهداف بود.
 
وی خاطرنشان کرد: بوش می‌خواست که در عراق و افغانستان دولت وابسته ایجاد کرده و پس از نهادسازی و ایجاد قدرت نظامی برای کنترل ایران اقدام کند.
 
سعیدی با اشاره به اینکه مردم باید موقعیت را بشناسند و زمان شناس باشند اضافه کرد: ترامپ می‌گوید ما در عراق 7 تریلیون دلار هزینه کردیم و 4 هزار آمریکایی کشته شدند اما در نهایت جمهوری اسلامی شبیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا در طول یک سال در افغانستان 50 میلیارد دلار هزینه کرده است، گفت: پرونده بوش بدون توفیق بسته شد ولی عوارض و خسارات آن باقی ماند.
 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه از دوره اوباما به عنوان دوره‌ای طلایی یاد می‌شد به دلیل اینکه دولت اعتدال که در ایران روی کار آمد معتقد بود که با غرب زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم، افزود: این مسأله برای اوباما برگ برنده ای به شمار می‌رفت؛ اگر مردم ما بدانند که در مغز آلوده این آمریکایی‌ها چه می‌گذرد میزان مقاومت آن‌ها چند برابر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه اوباما می‌خواست که ایران قدرت هسته‌ای نباشد تاکید کرد: اوباما می‌خواست که مسأله هسته ای را در راستای اهداف آمریکا حل کند و مسأله نفوذ را در تیم هسته ای و دیگر نقاط شاهد بودیم.
 
سعیدی یادآور شد: آن چیزی که امپراطوری شوروی را ساقط کرد نفوذ عناصر غرب گرا در ذهن خروشچف بود و او در دهه 70 به این نتیجه رسید که نیاز به جنگ با آمریکا نداشته و معاهداتی امضا کردند و یکی از آنها کاهش تعداد کلاهک‌های اتمی بود همان مسأله ای که ترامپ از آن خارج شده است.
 
وی با بیان اینکه ترامپ دکترین اوباما را تغییر داد افزود: ترامپ می‌گوید عناصر قدرت ایران باید حذف شود، تا مادامی که ایران این عناصر قدرت را دارد آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه یکی از این عناصر قدرت انسجام ملی به دلیل حضور رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد: در افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق این انسجام ملی را شاهد نیستیم باید قدرت ولایت فقیه به عنوان یک موهبت الهی را بدانیم.
 
وی قدرت منطقه‌ای و عمق استراتژیک و نفوذ معنوی در عراق، لبنان، یمن و... را از دیگر عناصر قدرت ایران از دیدگاه ترامپ دانست و یادآور شد: در برجام دو و سه به دنبال محدود کردن قدرت منطقه ای ما بودند.
 
سعیدی با بیان اهداف ایران در سوریه گفت: ما در سوریه حفظ استقلال سوریه، جلوگیری از تجزیه، حفظ شخص بشار اسد و دفاع از حریم اهل بیت(ع) را دنبال می کردیم. اگر فرزندان شما در این حماسه شرکت نمی‌کردند همان اتفاق که برای قبرستان بقیع و حرم های مطهر رخ داد اتفاق می‌افتاد.
 
وی سومین عنصر را قدرت دفاعی دانست و تاکید کرد: مجموعه اجزای قدرت دفاعی ایران شامل نیروی انسانی و قدرت فیزیکی برای دشمنان بسیار سنگین است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا چهارمین عنصر قدرت را نفت و گاز دانست و گفت: آنها تحقق اهداف ترامپ را شروع کردند و مهاجمان خارجی دنبال این اهداف هستند و آنها تحریم‌های شدید را در دستور کار قرار دادند.
 
وی با بیان اینکه فتنه سخت اردوکشی، حمله به بانک و مراکز اقتصادی و حمله با سلاح سرد است، گفت: فتنه نرم با عاطفه و فکر و اندیشه کار دارد.
 
سعیدی با بیان اینکه سخنانی نظیر کمیته صیانت از آرا، ستاد ابطال انتخابات و نامه بدون بسم الله از جنس فتنه نرم بوده و اینها مقدمه برای فتنه سخت است، گفت: فتنه درون جامعه شکل گرفته و با خارج ارتباط دارد.
 
وی با بیان اینکه فتنه 98 نقطه تلاقی تلاش معارض خارجی با جریان داخلی است خاطرنشان کرد: زمینه خارجی این فتنه از سوی ترامپ با تحریم‌های شدید دنبال می‌شود.
 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تحریک گسل های نارضایتی برای اغتشاش را از دیگر اهداف در این زمینه توصیف کرد و گفت: مردم اعتراض دارند و حرف حق دارند ولی عده ای به دنبال سوء استفاده از این اعتراضات هستند. البته مردم از نظر معیشت و زندگی ناراضی هستند و زندگی ایشان در فشار است که باید به این وضعیت رسیدگی شود.
 
سعیدی دشمن هراسی را از دیگر راهبردها در این مسیر عنوان کرد و افزود: می‌گویند اگر تسلیم نشویم جنگ راه می‌افتد؛ کدام آمریکا؟ کدام جنگ؟ آمریکا 35 پایگاه در منطقه دارد که نزدیکترینش در بحرین و دورترین آن در اقیانوس هند است. مردم آبدیده شده اند و آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات