صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۵۸

ملاحظه این و آن!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
در سال ۵۹ آقای سیدحسین خمینی نوه امام (فرزند آقا مصطفی) در مشهد به نفع بنی‌صدر سخنرانی می‌کند. مردم به وی حمله می‌کنند که او را بزنند و ایشان که مسلح بوده، دست به سلاح کمری‌اش می‌برد، بچه‌های کمیته جلوی او را می‌گیرند و از همانجا مسئولان کمیته با دفتر امام تماس می‌گیرند. به امام پیام داده می‌شود که آقای سیدحسین خمینی نوه شما در مشهد از بنی‌صدر دفاع کرده، مردم به او هجوم آورده‌اند و او دست به اسلحه برده، ما چه کار کنیم؟ امام به مرحوم آیت‌الله اشراقی می‌فرمایند که به مسئولان کمیته مشهد پیام دهید که سیدحسین خمینی تحت‌الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد، او را با تیر بزنند. ‌این رفتار فقط در انقلاب اسلامی دیده شده است، رهبر بزرگ انقلاب در واکنش به انحرافی که در خانواده فرزند شهیدش صورت گرفته ساکت نمی‌نشیند و محکم موضع می‌گیرد؛ چه بسا اگر آیین رفتار انقلابی امام با خانواده خود نبود، اکنون در وضعیت دیگری قرار داشتیم.
 از ابتدای انقلاب در زمینه عدالت و رفتارهای انقلابی فراز و نشیب‌هایی داشته‌ایم، اما دستاوردهای مبارزه در راه ایفای عدالت با هیچ دوره‌ای از کشور و دیگر انقلاب‌ها قابل مقایسه نیست و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه می‌فرمایند: «در برخورد قضایی ملاحظه‌ این و آن را نکنید.»
در سال‌های گذشته پرونده‌های خوبی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی به نتیجه رسیده است، اما مردم همچنان نسبت به اجرای کامل عدالت دارای سؤال و شبهه‌اند. در برخی از دادگاه‌ها دیده شده است که برخی از متهمان منسوب به مسئولان با بادیگارد مخصوص  به دادگاه می‌آیند که قاضی را مرعوب کنند و برخی دیگر با تهدید دستگاه قضایی در صددند نظام را از عواقب محاکمه به تردید بیندازند، اما حقیقت آن است که هر جایی که انقلاب اسلامی در اسارت افراد، ظالمان و زورگوها نمانده است، پیروزی‌های شیرینی به دست آورده است که هنوز در افکار عمومی زبانزد است. آنچه سبب می‌شود دستگاه قضایی وارد ملاحظات شود، ناشی از وجود فساد در درون دستگاه قضایی است، اگر قوه قضائیه در ابتدای امر بتواند خلوص‌سازی را در دستور کار خود قرار دهد و از همان آغاز کار با جریان‌های فاسد در این قوه محکم و قوی مقابله کند،‌ می‌تواند راه آینده انقلاب قضایی را برای خود هموار کند و هزینه اقدامات خود را در مقابله با فساد کاهش دهد.
نکته پایانی اینکه، انتخاب آقای رئیسی به این امر خطیر پس از یک رقابت انتخاباتی سنگین با جریانی که قدرت رسانه‌ای قوی در پس آن قرار داشت و امروز به نوعی از وی در رأس دستگاه عدالت استقبال می‌کنند، ‌نکته امیدوارکننده و سرمایه‌ای است که ‌می‌تواند در افزایش سرمایه اجتماعی و قوه قضائیه و نظام از آن بهره‌مند شد. اما آنچه امروز همگان از آقای رئیسی در این مسیر انتظار دارند، عمل انقلابی به فرموده‌های امام خامنه‌ای و عدم ملاحظه قدرت، ثروت و وابستگی به جریان‌های سیاسی و حتی مارک انقلابگری افراد بی‌لیاقتی است که انقلاب را فرصتی برای ثروت‌اندوزی و قدرت‌طلبی خود قرار داده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات