صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۶۹

اخبار کوتاه یک‌شنبه 19 اسفند

عبدالناصر همتی در همایش تبیین سیاست‌ها و فرایندهای اجرایی طرح ادغام، موضوع ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را امری حساس و ویژه خواند و گفت: انجام این طرح با حجم عملیات و نیروی انسانی و با در اختیار داشتن 18 درصد از منابع نظام بانکی قطعاً کاری بزرگ و ماندگار در تاریخ نظام بانکی خواهد بود. همتی ضمن اینکه از هیئت‌مدیره و مدیران عامل بانک‌های ادغامی خواست به سرعت مجامع خود را برگزار کنند، افزود: حفظ حقوق مشتریان و شهروندان بانک‌های ادغامی باید در اولویت بانک سپه و بانک‌های ادغام‌شونده باشد.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتقاد از بودجه سال ۹۸ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دولت و مجلس نزدیک به سه چهارم بودجه را در شرکت‌های دولتی بسته‌اند که در اختیار مدیران است. بخش اعظم بودجه عمومی هم در اختیار دولت قرار دارد. از این مقدار چیزی حدود 10 درصد عمرانی است. این بودجه هیچ تناسبی با شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی ندارد؛ اولاً صرفه‌جویی در آن دیده نشده است؛ ثانیاً مشارکت مردمی در آن ضعیف است؛ ثالثاً کسری بودجه ۹۸ را نشان می‌دهد که دولت خود را به خواب زده است.
محمدجواد ظریف، در گفت‌وگو با شبکه «الفرات» عراق در پاسخ به پرسشی در این باره که  ارتباط استعفایش با سفر بشار اسد به ایران چه بود، گفت: «اصلاً به این موضوع ربطی نداشت. من چند هفته پیش سوریه بودم و با آقای «بشار اسد» ملاقات کردم؛ چندی پیش آقای «ولید معلم» در ایران بودند و با ایشان دیدار داشتم ارتباطات بسیار خوبی با مسئولان سوری دارم و در آینده نزدیک نیز به سوریه سفر می‌کنم.»
اسفندیاری‌پور، مجری طرح گندم پیش‌بینی کرد: سال آینده ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید شود که نسبت به سال گذشته افزایش یک میلیون تنی دارد و با توجه به وضعیت مناسب بارندگی‌ها حتی امکان تولید بیشتر از این هم وجود دارد. وی گفت:‌ مهم‌ترین دستاورد ما این بوده که از واردات 2/7 میلیون تن گندم بی‌نیاز شده‌ایم و همه بذر مورد نیاز در داخل تأمین می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات