صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۵۲

حرف روز/ فرمان رهبری؛ آرایش جنگی

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با معلمان به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، مانند همیشه به نکات مهمی اشاره کردند که هر یک از آنها لازم است در جای خود تبیین شود و برای به کار بستن آنها اهتمام لازم صورت گیرد[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری

یادداشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با معلمان به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، مانند همیشه به نکات مهمی اشاره کردند که هر یک از آنها لازم است در جای خود تبیین شود و برای به کار بستن آنها اهتمام لازم صورت گیرد؛ اما آن بخش از بیانات رهبری که معطوف به اتخاذ آرایش جنگی از سوی ملت است، اهمیت اساسی دارد. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آرایش دشمنان آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علی‌الظاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البته حواس نظامی‌های ما جمع است؛ همان طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته، ملت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد؛ باید خودش را آماده کند در همه بخش‌های مختلف.»
در این زمینه، آنچه از اهمیت ویژه و راهبردی برخوردار است، فراهم کردن الزامات آرایش جنگی در عمل و پایبند بودن به آنهاست؛ در این نوشتار کوتاه برخی از فهرست‌های کلی این موضوع بیان می‌شود:
1ـ موضوع اساسی در این زمینه تلاش برای تحکیم انسجام ملی است که این انسجام و اتحاد ملی با شعار فراهم نمی‌شود؛ بلکه باید به ضرورت‌های آن تن داد. مسئولان باید با تلاش بی‌وفقه و درک مسائل مردم رویکرد جهادی را در پیش گیرند. در واقع، اعتماد و انسجام ملی را باید با کار متراکم و فراگیر تحکیم بخشید.
2ـ تبعیت از فرمانده از الزامات آرایش جنگی و شرط موفقیت در مقابله و خنثی‌سازی تهاجم اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی دشمن است.
3ـ در شرایط آرایش جنگی، نقشه راه و طرح عملیاتی لازم و حیاتی به نظر می‌رسد که باید دربرگیرنده روش‌ها و راهبردهای واقع‌بینانه باشد.
4ـ تلاش برای برطرف کردن نقایص و کاستی‌ها در جبهه خودی، دیگر امری است که برای تحقق و پیش بردن آرایش جنگی ضرورت دارد. در حالی که کشور در جنگ اقتصادی و سیاسی قرار دارد، نباید اجازه داد برخی از وضعیت پدید آمده به نفع شخص و گروه خود سود جویند.
5ـ همچنان که در بخش نظامی، رسیدن به نقطه بازدارندگی مطلوب تلقی می‌شود، در بخش سیاسی و اقتصادی نیز دست یازیدن به نقطه بازدارندگی غایتی است که برای همیشه می‌تواند کشور را از جهات اقتصادی و سیاسی در وضعیت پایدار قرار دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات