صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۰۰

گاردین : اوضاع اقتصادی انگلیس بحرانی است

نتایج تحقیق و مطالعه یک اندیشکده در انگلیس که گاردین آن را منتشر کرده نشان می‌دهد انگلیس با بالاترین ریسک و خطر رکود اقتصادی از زمان وقوع بحران مالی در سال ۲۰۰۷ میلادی روبروست.

گاردین : اوضاع اقتصادی انگلیس بحرانی استبحران «برگزیت» هنوز در انگلیس حل و فصل نشده و قرار است دوم مرداد از بین «جرمی هانت» و «بوریس جانسون» یکی جانشین آخرین قربانی برگزیت یعنی «ترزا می» شود. اما اینکه هر کدام از اینها قرار است چگونه بحران را حل و فصل کنند چالش بزرگتری است و همین ابهام در وضعیت سیاسی این کشور به شدت تاثیر خود را بر اقتصاد انگلیس نیز گذاشته و بنابر گزارش‌ها اقتصاد انگلیس وضعیت بحرانی به خود گرفته است.
در همین رابطه پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارشی منتشر و اعلام کرده، «اوضاع اقتصادی انگلیس بحرانی است». بر اساس این گزارش، ارزیابی نگران‌کننده سلامت اقتصادی انگلیس که اخیرا انجام شده، نشان می‌دهد، انگلیس با بیشترین خطر بروز رکود اقتصادی از سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) دست به‌گریبان است، از این رو به منظور مقابله با رکود بعدی به برنامه‌های فوری نیازمند است. این گزارش می‌افزاید: «در تحقیق اندیشکده بنیاد راه‌حل تصریح شده است، به منظور کاستن از پیامد‌های این رکود تمهیداتی باید اندیشیده شود. براساس این گزارش، هم تردید‌های ناشی از اجرایی شدن برگزیت و هم کاهش رشد اقتصاد جهانی، هر دو به افزایش بی‌سابقه خطر بروز رکود اقتصادی در انگلیس منجر شده‌اند.»
یک میلیون انگلیسی بیکار شدند
این موسسه تحقیقاتی نسبت به تاثیرات منفی رکود و بحران اقتصادی بر سطح استانداردهای زندگی مردم انگلیس هم این طور هشدار داده: «5 رکود اقتصادی قبلی شوک شدیدی را به خانوارهای انگلیسی وارد کرده و موجب شده است تا به هر خانوار بیش از 2500 پوند زیان و ضرر وارد شود. رکودهای اقتصادی متوالی موجب بیکار شدن بیش از یک میلیون نفر در این کشور شده است.» موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلیس نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرده بود انگلیس در آستانه رکود اقتصادی از نظر فنی قرار دارد آن هم در شرایطی که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم به کمتر از 0.2 درصد رسیده است. این رقم در سه ماه دوم نیز با افت 0.1 درصدی روبرو شده بود. رکود اقتصادی از نظر فنی زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصاد یک کشور برای دو فصل متوالی با کاهش رشد روبرو شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات