صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۹۴

دروغ­های چوپان درغگو

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بیش از 10 هزار دروغ یا بیانیه گمراه کننده را در 827 روز از زمان ریاست جمهوری خود گفته است. به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توانست درتاریخ 26 آوریل رکورد بیش از 10000 بار دروغگویی یا ادعاهای نادرست را بشکند.
دروغ­های چوپان درغگو
با گذشت زمان و تقلای ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا روزبه روز بر دروغ‌های ترامپ افزوده می‌گردد. در رابطه با دروغ‌های ترامپ پایگاه اینترسپت به افشاگری پرداخته است و ۵ دروغ امریکا دربراه ایران را افشا کرده است.
این پایگاه اینترنتی در گزارش خود می­ نویسد: دروغ‌های دولت ترامپ درباره موضوع ایران اکنون از حد مضحک نیز گذشته است. با این حال این مسئله به هیچ عنوان خنده دار نیست. دروغ‌های دولت آمریکا می‌تواند پیامد‌های خطرناکی داشته باشد، به همین سبب افشای آن‌ها واجب است.
دروغ اول ترامپ در مورد ساخت بمب هسته‌ای در ایران است که در ماه ژانویه دن کوتس، رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا که از طرف ترامپ منصوب بود بار دیگر در مجلس سنا دیدگاه شانزده نهاد اطلاعاتی آمریکا را تایید کرد و گفت: ”ارزیابی ما هنوز هم این است که ایران در شرایط کنونی فعالیت‌هایی را که از نظر ما برای تولید یک بمب هسته‌ای ضروری است شروع نکرده است. “
دروغ دوم ترامپ نقض توافق هسته‌ای از طرف ایران است که این یک دروغ شاخدار است. آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان دیده بان هسته‌ای سازمان ملل بیش از ۱۲ گزارش را منتشر و در آن اعلام کرد ایران به شکل کامل از مفاد توافق تبعیت کرده است. در آوریل ۲۰۱۸ جیمز متیس، وزیر دفاع وقت آمریکا توافق هسته‌ای را توافقی ”کاملا قوی“ توصیف کرد. حتی گادی آیزنکات، فرمانده وقت ارتش رژیم صهیونیستی در ماه مارس ۲۰۱۸ گفت توافق با همه نقایص آن در حال کار کردن است.
دروغ سوم ترامپ معرفی کردن ایران به عنوان حامی تروریسم است که خود ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶ در شبکه فاکس نیوز گفت: ”چه کسی مرکز تجارت جهانی را منفجر کرد؟ عراقی‌ها نبودند بلکه سعودی‌ها این کار را کردند، نگاهی به عربستان بکنید و اسناد را باز کنید. “ اگر کشوری وجود دارد که شایسته عنوان حامی اصلی تروریسم دولتی در جهان است، این کشور، عربستان سعودی است نه جمهوری اسلامی ایران.
دروغ چهارم ترامپ همکاری القاعده با ایران است که جیسون بِرک، مؤلف کتاب ”القاعده: سایه انداختن ترور“ در سال ۲۰۱۷ گفت: ”من هیچ شاهدی دال بر همکاری ندیده‌ام. “ مرکز مبارزه با تروریسم در وست پوینت در گزارشی در سال ۲۰۱۲ اینگونه نتیجه گیری کرد که رابطه میان القاعده و ایران ”رابطه هم پیمانی نیست بلکه شدیدا خصمانه است. “
دروغ پنجم ترامپ و احمقانه‌ترین دروغ وی،  راحتی جنگ با ایران است که باید درباره این دروغ به ترامپ متذکر شد که جنگ با ایران مثل جنگ با عراق نیست.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات