صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۷۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 30 مرداد

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با بیان اینکه توافق هسته‌ای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نتوانسته‌اند برنامه موشکی ایران را مهار کنند، از رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران طبق این قطعنامه ابراز نگرانی کرد و خواستار جلوگیری از آن شد. «برایان هوک» در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا ایالات متحده آمریکا می‌تواند از بند موسوم به «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند یا خیر، اذعان کرد واشنگتن قادر به استفاده از این بند نخواهد بود.

روزنامه «رأی‌الیوم» با اشاره به ترک نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران از جبل‌الطارق نوشت: نفت‌کش‌های ایرانی در آینده با آزادی کامل و قدرت تمام، بدون هیچ مانعی در آب‌های بین‌المللی عبور و مرور می‌کنند؛ زیرا ایران به همه جهان ثابت کرد هیچ نوع تهدید زمینی، دریایی یا هوایی، علیه کشتی‌ها و منافعش را نادیده نمی‌گیرد و در برخورد با آن جدی است. بنابراین، تمام تلاش‌های آمریکا برای تسلیم ایران و پذیرفتن معامله قرن از سوی این کشور، با شکستی سخت مواجه می‌شود.

«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر، خصوصی‌سازی که از آن به نام خصوصی‌سازی بزرگ یاد می‌شود، آغاز شده و تعدادی از پالایشگاه‌ها، سهم دولت در بیمه البرز و... در بورس عرضه شده است. وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه خصوصی‌سازی‌ها تاکنون تجربه موفقی نداشته، آیا روند واگذاری‌ها اصلاح می‌شود، اظهار داشت: در واگذاری‌ها روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری متنوع شده تا نتیجه خصوصی‌سازی‌ها بهتر شود.

افزایش درگیری تجاری چین و آمریکا سبب شده است سهام شرکت‌هایی که همکاری‌های تجاری زیادی با چین دارند، به طور گسترده برای فروش عرضه شود که این امر به اعتبار و درآمد آنها لطمه می‌زند. برای نمونه می‌توان به ده‌ها شرکت فناوری آمریکایی اشاره کرد که قربانی خصومت دولت ترامپ با چین شده‌اند. گفتنی است، بسیاری از شرکت‌های فناوری یادشده در زمینه تولید ریزپردازنده‌ها و انواع سخت‌افزارهای دیگر فعالیت می‌کنند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر آمریکا و ایران وارد درگیری نظامی شوند ایران ابزار‌های متعددی از جمله جنگ نیابتی در اختیار دارد، هشدار داد: در صورت وقوع جنگ، آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن در وضعیت بدی قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات