صبح صادق >>  نگاه >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۳۴
چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای از صبح صادق می‌گویند

صدای انقلاب

پایگاه بصیرت / زهرا ظهروند
نهصدوپانزدهمین شماره هفته‌نامه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی «صبح صادق» در حالی منتشر می‌شود که ۲۰ سال از روزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصمیم گرفت برای بصیرت‌افزایی و افزایش دانش سیاسی روز کارکنان خود این نشریه را منتشر کند، گذشته است. اکنون این هفته‌نامه سال‌هاست جایگاه تثبیت‌شده‌ای را در رسانه‌های کشور به خود اختصاص داده است و بازتاب محتویات این نشریه در میان سیاسیون کشور دیده می‌شود و فراتر از مجموعه سپاه بازخورد دارد. به مناسبت بیستمین سال تأسیس و نشر این هفته‌نامه، سراغ عده‌ای از سیاسیون و فعالان مطرح رسانه‌ای کشور رفتیم و دیدگاه آن‌ها را درباره صبح صادق جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:
 
دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
به نظر بنده، نشریه صبح صادق نشریه خوبی است؛ البته از همان روز‌های اول تأسیس سپاه، برادران‌مان با تحلیل سیاسی همراه بوده‌اند و وقتی فرماندهان می‌خواستند لشکری را برای عملیات بسیج کنند، در ابتدا تحلیلی از وضعیت خود و دشمن و همچنین نقشه آمریکا و اسرائیل ارائه می‌کردند و در واقع بچه‌های رزمنده با بصیرت کامل در شب عملیات به خط می‌زدند؛ بنابراین بصیرت‌افزایی مهم‌ترین رکن مبارزه است. بعد‌ها این تحلیل رویداد‌ها در یک بولتن منتشر و کم‌کم به یک نشریه هفتگی تبدیل شد که از مزایای آن سریع رسیدن این نشریه به دست نیرو‌های پاسدار و بسیجی است که تحلیل‌های بسیار خوبی هم ارائه می‌کنند. ان‌شاءالله این نهاد سیاسی روز به روز تقویت شود؛ چرا که امروز محتوا بسیار مهم است و باید اتاق فکر‌هایی وجود داشته باشد که بتوانند قوی‌ترین تحلیل‌ها را ارائه دهند.

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه
هفته‌نامه صبح صادق یکی از ابتکارات خوب در عرصه اطلاع‌رسانی بوده و با وجود اینکه حوزه مخاطب آن در داخل مجموعه سپاه است، تأثیرات پیام‌های آن بیرون از محیط سپاه و بسیج هم دیده می‌شود. این ابتکار در ۲۰ سال گذشته توانسته است تا حد زیادی کارکنان سپاه را از نظر سطح تحلیل، بصیرت‌افزایی و اطلاع‌رسانی تغذیه کند که اقدام بسیار خوبی بوده است. از دیگر امتیازات این رسانه این است که با وجود هویت رسانه‌ای، مطالب و تحلیل‌ها را با صراحت، شجاعت و شفافیت بیان می‌کند که این موضوع باید بیشتر تقویت شود؛ چرا که صراحت و شفافیت، جذابیت این هفته‌نامه را برای مخاطب بیشتر می‌کند. تا امروز این هفته‌نامه در مسیر مباحث تحلیلی حرکت کرده است و شاید مثل هر رسانه‌ای ضعف‌ها و کاستی‌هایی نیز داشته باشد؛ اما به نظر بنده محاسن آن بیشتر از کاستی‌هایش است.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان
یکی از کار‌های اصلی دفتر سیاسی، تولید بولتن با عنوان رویداد‌ها و تحلیل بود که ماهی یک مرتبه منتشر و در آن اخبار و گزارش‌های سیاسی مطرح می‌شد و بازتاب‌های بسیاری داشت؛ تا جایی که برادران کمیته و آموزش و پرورش خواستار ارسال آن به این مجموعه‌ها شدند. همچنین این بولتن برای جبهه‌های حق علیه باطل نیز فرستاده می‌شد که نیازی اساسی بود.
پس از جنگ، نشریه صبح صادق به میدان آمد که تا حد زیادی موفق بوده و سعی کرده است آخرین اخبار و گزارش‌ها را منتشر کند؛ اگر چه با وجود گسترش نشریات و فضای مجازی معمولاً خبر‌ها در یک مکان نمی‌ماند و سریع منتشر می‌شود؛ اما آنچه مهم است نفس خبر نیست، بلکه ارزش افزوده خبر است؛ یعنی باید خبر را در جایگاه خود ببینید و نقطه مختصات را در نشریه ترسیم کنید تا مخاطب، خبر را با تحلیل واقع‌بینانه و منطقی مشاهده کند. به نظر بنده نشریه صبح صادق تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده است؛ البته با نقطه مطلوب فاصله دارد که این هم طبیعی است و هر حرکتی جایی برای گسترش دارد.

سیدنظام‌الدین موسوی دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
بنده تقریباً از ابتدای شکل‌گیری این نشریه با آن همکاری، و افتخار داشتم که عضو تحریریه نشریه باشم. شکل‌گیری صبح صادق پاسخ به یک نیاز در شرایطی بود که دشمن، جنگ نرم را در سطحی گسترده و همه جانبه شروع کرده و ایمان، اعتقاد و باور‌های مردم و نخبگان را هدف قرار داده بود؛ بنابراین نشریه‌ای با این سبک و سیاق لازم بود حضور پیدا کند و مطالب و متون مؤثر جریان انقلاب را در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به بخش‌هایی از جامعه و نخبگان منتقل کند که الحمدالله به رغم اینکه رقبای متعددی برای نشریه وجود داشت، صبح صادق با عنایت خداوند متعال و تدبیر دوستانی که مؤسس این نشریه بودند، توانست بیرون از سپاه هم به سرعت جای خود را باز کند و مخاطبان خوبی را در داخل و بیرون از سازمان بیاید. به نظر بنده، یکی از ویژگی‌های مهم این نشریه این است که به جریان یا حزب و گروه خاصی وابستگی ندارد و آنچه در نشریه منتشر می‌شود مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب و نیاز‌های نظام و انقلاب اسلامی بوده و به رغم همه فراز و فرود‌ها تا الآن این ویژگی اثرگذار بوده است.

پیام تیرانداز مدیر عامل خبرگزاری فارس
نشریه صبح صادق در حوزه بصیرت‌افزایی و شبهه‌زدایی از مخاطبان، بسیار موفق عمل کرده است؛ چرا که سوژه‌های روز را با نگاهی مبنایی بررسی می‌کند. مسائل تحلیلی نیز عمدتاً به مخاطب کمک می‌کند تصمیم‌گیری بهتری برای پدیده‌ها و وقایع پیرامونی داشته باشد و از این جهت برای بنده و دوستان رسانه‌ای بسیار قابل استفاده است و باید این موفقیت را تبریک بگویم. همکارانی که در این نشریه قلم می‌زنند و اندیشه و فکر خود را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند بسیار موفق بوده‌اند.

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان
هفته‌نامه صبح صادق چند ویژگی بسیار خوب دارد که بنده خودم از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنم؛ یکی پختگی و دیگری اصولی بودن نسبت به مواضع، چارچوب داشتن و درگیر نشدن به مسائل فرعی و حزبی. ویژگی دیگر این است که با حداقل مقدورات نفس می‌کشد و خود را به مخاطب می‌رساند. ویژگی دیگر آن این است که قلم‌هایی که در این هفته‌نامه زده می‌شود، از ثبات و تجربه‌ای شناخته شده برخوردار هستند. نویسندگان نیز برای مخاطب موضوعیت دارند که به دلیل پیشینه‌ای که از نظر تاریخی در ذهن دارند، با آن ارتباط برقرار می‌کنند. ویژگی دیگر این نشریه زمان توزیع آن یعنی وسط هفته است که این هم خیلی خوب و مناسب است.

حسام‌الدین برومند مدیر مسئول روزنامه حمایت
هفته‌نامه صبح صادق، سابقه دیرینه‌ای در فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور دارد و انصافاً از نظر تحلیلی در موضوعات مختلف، به ویژه در حوزه‌های سیاسی پیش قراول بوده است؛ هفته‌نامه‌ای که تحلیل‌های تخصصی در حوزه‌های سیاسی به ویژه در حوزه‌های منطقه‌ای آن همیشه زبانزد بوده و محل استناد و ارجاع است. به نظر بنده و به عنوان کسی که هفته‌نامه را دنبال می‌کند، این نشریه موفق بوده و فارغ از مسائل جناحی و حزبی، حوزه‌های کلان راهبردی و مسائل اساسی نظام جمهوری اسلامی را دنبال کرده است. صبح صادق تحلیل‌های موفقی به ویژه در حوزه هسته‌ای داشته است و همچنین تحلیل‌های آن همیشه در حوزه مسائل منطقه‌ای و جبهه مقاومت رو به جلو بوده است و در مجموع کارنامه مثبت و خوبی دارد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی
یکی از کار‌هایی که صبح صادق با این نام زیبای خود می‌تواند انجام دهد این است که سطح دانش سیاسی و تحلیل بچه‌های جریان انقلابی، بسیجی، پاسدار و ... را به‌روزرسانی کند تا بصیر به زمان خود باشند؛ البته به نظر بنده نشریه صبح صادق تا امروز این مسئولیت را توانسته انجام دهد و در مجموع نشریه خوبی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات