صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۶۴۲

از افسوس اروپا تا دعوت مقتدی صدر

1ـ اگر رهبری ورود نمی‌کردند حوادث ادامه می‌یافت

«سردار جوانی» معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه دلسوزان و مدافعان انقلاب که می‌خواهند از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود، باید یک نگاه همه‌جانبه و فراگیر داشته باشند، گفت: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در 26 آبان سؤالات و ابهامات و بعضاً گلایه‌هایی از ایشان از سوی مردم و حتی نیرو‌های انقلابی و ولایت‌مدار رخ داد که آنها معتقد بودند رهبر معظم انقلاب باید از دولت می‌خواستند اجرای طرح را متوقف کنند. این گلایه‌ها و اظهار نظرات خود نشانه این است که این مسئله را آن طور که باید و شاید درک نکرده‌ایم و نظر خود را برتر از نظر رهبری می‌دانیم؛ در حالی که ایشان رهبر کشور هستند و تجربه 30 ساله در این زمینه دارند. وی افزود: اکنون که این غائله ختم شده، بیشتر نیروهای امنیتی و سیاسی و حتی دشمنان جمهوری اسلامی بر این باورند که اگر رهبر انقلاب به این مسئله ورود پیدا نمی‌کردند، این حوادث همچنان هم ادامه می‌یافت و کشور دچار بحران‌های سیاسی، دوگانگی‌ها، بی‌اعتبار شدن سران سه قوه و مجموعه‌ای از مشکلات مشابه می‌شد.

2ـ آه و افسوس اروپا برای یک اغتشاش ناکام

طی روزهای اخیر رسانه‌های بیگانه همچنان با صراحت تمام از اقدامات کور، خشن و خرابکارانه ستایش و اشرار آشوبگر را تشویق می‌کنند. در نمونه‌ای تازه، وبگاه «رادیو زمانه» که با بودجه پارلمان اروپا فعالیت می‌کند، نوشته است: «اعتراضات هفته گذشته در ایران چنان رادیکال بود که از «مطالبه‌محوری» و «شعارمحوری» عبور کرد و به یک رزم عملی و میدانی بدل شد؛ شورشی که آشکارا فاقد رهبری بود.» این رسانه اروپایی می‌افزاید: «آتش زدن ‌بانک‌ها، مؤسسات مالی و پاسگاه‌های کلانتری، فرازهایی درخشان از مبارزات بود.» گفتنی است، رسانه‌های دشمن بدون تفکیک میان اعتراض مدنی و جنگ خیابانی، در تلاشند افکار عمومی را به‌سمت خشونت سوق دهند، ثبات داخلی را دچار خلل کرده و از این رهگذر، سیاست‌های مطلوب خود را بر مردم ایران تحمیل کنند.

3ـ تحرکاتی برای ائتلاف صلح پس از ائتلاف جنگ!

روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت نوشت: تا به امروز دیدار بین «بن زاید» و «بن‌سلمان» کم نبوده است؛ اما سفر اخیر ولی‌عهد سعودی به امارات و دیدار او با محمد‌بن‌زاید، یک اهمیت استثنایی دارد؛ چه از نظر زمان‌بندی و چه از حیث وجهه رسمی آن، از تجدید «معامله» دوجانبه براساس تفاهم‌های تازه حکایت دارد؛ تفاهم‌هایی که به نظر می‌رسد مراد از آن ایجاد یک ائتلاف صلح، پس از ائتلافی است که برای جنگ یمن تشکیل شد. در سایه سرگرم شدن آمریکا به اوضاع داخلی‌اش در مرحله انتخابات، بن‌زاید قصد دارد بن‌سلمان را درباره ضرورت آتش‌بس با ایران قانع کرده و مسائل اقتصادی را در اولویت روابط بین امارات و عربستان قرار دهد؛ از این رو، تأکید می‌کند تنش‌زایی در منطقه می‌تواند به برنامه‌های بن‌سلمان در زمینه تحول اقتصادی آسیب بزند.

4ـ دعوت مقتدی صدر برای ادامه اعتراضات در عراق!

«مقتدی صدر» رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف سائرون این کشور، تصمیم عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق برای استعفا از سمت خود را اولین میوه انقلاب در عراق و نه آخرین میوه آن دانست. او در واکنش به این استعفا طی بیانیه‌ای معترضان را به ادامه اعتراضات دعوت کرده و گفته است: «بدانید که استعفای او به معنای پایان فساد نیست؛ لذا مواردی را پیشنهاد می‌کنم.» رئیس ائتلاف سائرون عراق که بیشترین کرسی پارلمان این کشور را در انتخابات گذشته به دست آورده، در ادامه پیشنهاد داد نامزدی برای تصدی پست نخست‌وزیر با همه‌پرسی مردمی برای انتخاب پنج نامزد باشد و صندوق‌های رأی در میادن اعتراض‌ها توزیع شود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات