صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۸۲

از توسعه صنعت دریایی تا واگذاری سهام بانک‌های دولتی

1ـ صهیونیست‌ها خودشان شرایط زوال نهایی‌شان را فراهم می‌کنند
«سردار سلامی» با اشاره به مواضع ضد ایرانی اخیر مقامات رژیم صهیونیستی گفت: «ما به اسرائیلی‌ها اخطار می‌دهیم مراقب شرارت‌های خودشان باشند. آنها خیلی کوچک‌تر از آمریکایی‌ها هستند، بسیار کوچک‌تر و در محاسبات ما بسیار ناتوان‌تر. همه نقاط تحت اشغال‌شان در معرض آتش‌های ماست، نه فقط از مبدأ ایران؛ امروز آنها می‌توانند صدای لهجه‌های مختلف ملت‌های مسلمان را در کنار مرزهای‌شان بشنوند؛ لهجه پاکستانی‌ها، عراقی‌ها، افغانی‌ها، ایرانی‌ها، لبنانی‌ها، سوری‌ها، بحرینی‌ها، یمنی‌ها و دیگران و سعودی‌ها، می‌توانند بشنوند.» فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ظرفیت‌های قوی برای زوال رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، ولی شرایط هنوز برای زوال نهایی آماده نیست، افزود: «من معتقدم خود اسرائیلی‌ها این شرایط را آماده می‌کنند با ادامه شرارت‌ها؛ یعنی خود آنها عامل نابودی خودشان خواهند شد. آنها باید به این واقعیت توجه کنند در یک باریکه‌ای تحت محاصره هستند، این حصارهای بتنی یا این دیوارهای الکترونیکی و یا این سربازان خسته از جنگ و ترسیده از مرگ که بخش مهمی از سرشت صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهد، نجات‌بخش آنها نیست.»


2ـ باقی‌مانده سهام بانک‌‌های دولتی واگذار می‌شود
«عباس معمارنژاد» معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد گفت: «بعد از اینکه سهام پالایشگاهی دولت از طریق بورس عرضه شد، در اولین فرصت، باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌ها قابل واگذاری خواهد بود.» وی درباره شیوه واگذاری افزود: «در این مرحله هم مثل مرحله قبل سهام به صورت بلوکی و عمده واگذار می‌شود.» گفتنی است، مقرر شده دولت در راستای واگذاری تصدی‌های خود به بخش خصوصی، باقی‌مانده سهام خود در 18 شرکت بزرگ، از جمله سه بانک ملت، تجارت و صادرات را از طریق بورس به مردم واگذار کند؛ اما در مرحله قبل عرضه بلوکی این سهام مشتری پیدا نکرد و دولت می‌خواهد با انتخاب روش‌های متنوع، از جمله واگذاری واحدهای صندوق قابل معامله بورسی سهام خود را واگذار کند. بر این اساس 18/22 درصد سهام بانک صادرات ایران، ۱۷ درصد سهام بانک ملت و ۱۷ درصد سهام بانک تجارت قابل واگذاری است.


3ـ اگر آقای هاشمی زنده بود، رضایت به ارائه لیست اخیر کارگزاران می‌داد؟
«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «من اصلاً نمی‌خواهم به قضاوت چیدمان لیست انتخاباتی حزب کارگزاران و قضاوت کیفی آن بپردازم، بلکه می‌خواهم از فلسفه اخلاق سخن بگویم. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم از شهرت و اعتبار شخصی که فوت کرده است، برای پیشبرد اهداف سیاسی‌مان استفاده کنیم. اکنون حزب کارگزاران لیستی را منتسب به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی کرده است که معلوم نیست اگر ایشان زنده بود، آن را تأیید می‌کرد یا نه... اکنون من این پرسش را از رهبران حزب کارگزاران دارم که اگر آقای هاشمی زنده بود، رضایت به ارائه لیست اخیر کارگزاران می‌داد؟» زیباکلام در ادامه گفت: «من کارگزاران را بیش از آنکه اصلاح‌طلب بدانم نزدیک به تکنوکرات‌های اصولگرا می‌دانم؛ به ‌عبارت دیگر، دغدغه اصلی آنها اصلاح‌طلبی نیست.»


4ـ 3600 میلیارد تومان قرارداد برای ساخت شناور داریم
«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با تأکید بر اینکه حمل و نقل ترکیبی و توسعه پارک لجستیک‌ها باید به صورت جدی دنبال شود، گفت: «سهم ترانزیت ما فعلاً 10 میلیون تن است که باید به 50 میلیون تن افزایش یابد.» وی با بیان اینکه 5800 کیلومتر ساحل داریم، گفت: «‌این فرصتی کم‌نظیر است و می‌تواند ما را به تلاش وادارد تا گام‌های بلندتری برداریم.» اسلامی با بیان اینکه برای توسعه صنعت دریایی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ایم، اما کمک نکردیم که رشد کند، ادامه داد: «ما در بحث شناورهای پرسرعت به تکنولوژی و دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم. 3600 میلیارد تومان قرارداد در صنعت دریایی در ساخت شناورها داریم که امیدواریم سازنده‌ها نیز به تعهدات خود خوب عمل کنند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات