صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۶۶
سرلشکر سلامی:

حرکت نفتکش های ایرانی به ونزوئلا تحمیل اراده به دشمن بود/ نمادهای ابرقدرتی آمریکا در حال فرو ریختن است

ما برای پاسداری از انقلابی زنده که در حال شکستن کمر دشمنان است آماده می شویم. به فضل الهی امروز شاهد زوال زودرس و شتابدار دشمنان بزرگمان بخصوص آمریکا هستیم. اگر دامنه جنایت‌های آنها در جهان آشکار و در آمریکا مخفی بود چهره جنایاتشان امروز ...
سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) سپاه طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه امام حسین به‌تعبیر رهبر انقلاب محل تولد یک سپاهی است. اینجا نقطه‌ای است که شخصیت و روح و معرفت و بینش و دانش پاسداران جوان شکل می‌گیرد و نقطه ورود جوانان ما به محیطی است که اتصال به بهشت دارد.

سردار سلامی تصریح کرد: اینجا را می‌توان قطعه‌ای از یک سرزمین آسمانی دانست که در آن جز تعلیم جهاد و احکام خداوند و روش شمشیر زدن در راه خدا چیز دیگری وجود ندارد.
فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه خدمت در این دانشگاه برای همیشه جاودان خواهد ماند، گفت: پاسداران در اینجا شرف پاسداری می‌آموزند و اینجا کانون جوشش روح جهاد و مرکز توجه سپاه است.
وی با بیان اینکه کار آزموده ترین فرماندهان سپاه به فرماندهی دانشگاه امام حسین منصوب می شوند، اضافخ کرد: فرماندهان این دانشگاه جزو برجستگان سپاه هستند و بر قلبها حاکم اند آنها اصول تربیت دینی را می دانند و بر پیکرشان زخم های دوران جهاد نقش بسته است از میان این فرماندهان رشید و دلاور یکی بیش از همه می درخشد که من هرگاه او را می بینم احساس حقارت می‌کنم. والایی کرامت و عزت نفس، بی ریایی، توکل، از خود گذشتگی، اینها خصلت های او است سردار بزرگ یادگار پر افتخار و اسوه ماندگار دوران دفاع مقدس و عرصه های جهاد پس از آن یعنی سردار حاج علی فضلی را می‌گویم.

سردار سلامی اظهار داشت: سردار فضلی مانند حاج قاسم خود یک مکتب است و تندیسی درخشان از فضیلت ها و کمالات است. این مرد در همه میدانهای جنگ از جنوب تا جبهه میانی و اعماق خاک عراق حضور داشته و 8 سال دفاع مقدس، یادآور پیکارها و جانبازی و افتخارات اوست. او محبوب همه دل هاست او یک‌ستاره است که اگر به آن نگاه کنیم راه را به ما نشان می دهد.
وی ادامه داد: هرچه بگوییم و کلمات را کنار هم بگذاریم، تعریف کاملی از این وجود نورانی نخواهد بود. ما دوست داشتیم حاج علی این راه را ادامه دهد اما به خاطر کسالتی که برایشان عارض شد خواستیم تا قدری بار اجرایی از دوش او کاسته شود البته ایشان در کنار سردار نقدی در سمت جانشینی معاون هماهنگ کننده مشغول به کار خواهند شد.

سردار سلامی درخصوص سردار اباذری جانشین فرمانده دانشگاه افسری نیز گفت: ایشان هم در دوران دفاع مقدس فرماندهی یگان های حمله کننده به اسکله های نفتی عراق را برعهده داشت. نزدیک به 40 است که من این برادر عزیز را می شناسم. ایشان در نیروی دریایی از فرماندهان بزرگ این نیرو بودند و در سمت جانشینی فرمانده دانشگاه امام حسین زحمات زیادی را کشیدند و انشاالله مجددا در نیروی دریایی سپاه ادامه خدمت در مسئولیت های بالا خواهد داد.

فرمانده کل سپاه همچنین درباره سردار غلامی فرمانده جدید دانشگاه عنوان کرد: ایشان هم در سپاه به تقوا و اخلاص و سخت کوشی شهره است. ان‌شاءالله ایشان پرچم این دانشگاه را به دست می گیرند و این راه را با قوت و جدیت ادامه خواهند داد.

سرلشکر سلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما برای پاسداری از انقلابی زنده که در حال شکستن کمر دشمنان است آماده می شویم. به فضل الهی امروز شاهد زوال زودرس و شتابدار دشمنان بزرگمان بخصوص آمریکا هستیم. اگر دامنه جنایت‌های آنها در جهان آشکار و در آمریکا مخفی بود چهره جنایاتشان امروز در آمریکا هم محسوس است به صورتیکه ملت آمریکا مجبور شده تا پرچم آمریکا را آتش بزند.
فرمانده سپاه گفت: همه نمادهایی که آمریکا توسط آنها خود را معرفی می کرد و تصویری غیر واقعی به جهان ارائه می داد در حال سقوط هستند و آمریکا در حال پاره پاره کردن تصویری است که از خود ساخته بود.

وی ادامه داد: آمریکا با مفاهیمی زیبا خود را معرفی می‌کرد اما واقعیت های دردآلود جامعه آمریکا که زیر معانی این مفاهیم مخفی مانده در حال آشکار شدن است. آنها خود را محل آزادی و اقتدار ‌ حقوق بشر می دانستند اما همه این نمادها فرو ریخت و تمام این معانی رنگ باخت.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز چهره آمریکا مانند چهره چرک آلودی است که شکسته است. آمریکا فروپاشیده است چون قوه مرکزی تدبیر دیگر ناتوان است. وقتی حکمت به قدرت متصل نیست، قدرت عکس خود عمل می کند. این چیزی جز افزایش نفرت بیشتر و شلوغ شدن خیابان ها نخواهد داشت.

سردار سلامی گفت: ما از تحریم گذشتیم ولی آنها ماندند و غرق شدند. امروز آمریکا ناتوان از مهار کرونا در بدترین شرایط اقتصادی است. اما ایران عزیز در مقابله با کرونا در خشید. رزمایش کمک مومنانه اجازه نداد یک بیمار رها شده در کشور وجود داشته باشد. اسلام نشان داد نسخه سعادت بشر در گرو عبودیت خداوند است.

وی در پایان با اشاره به حرکت نفتکش های ایران به سمت ونزوئلا و حضور در این کشور گفت: ما مشق اقتدار کردیم. بزرگترین رزمایش اقتدار ما تحمیل اراده و حرکت کشتی های ما در دریاهای آزاد از خلیج فارس تا ونزوئلا بود. امروز ملت ایران در اوج اقتدار و عزت مشکلات را پشت سر می گذارد و مشکلات زیر اراده و ایمان این ملت قابل حل شدن است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Javad
Singapore
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
گروه های امریکایی باید عراق را ترک کنند و گروه پارلمان عراق در حال حاضر خواستار ترک عراق هستند . عراقیها باید برای خارج کردن باند امریکایی پشتیبانی شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات