سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹  ، 
شناسه خبر : ۳۲۰۸۴۲
رئیس لابی صهیونیست FDD می‌گوید: «ویروس کرونا کاری کرده است که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند، آن قطع صادرات غیر نفتی ایران است.»
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / ابوالحسن سلطاني‌زاده 

در حالی که ویروس کرونا از چین به بیش از 40 کشور جهان سرایت کرده و ایران نیز یکی از این کشورهاست که با بسیج همگانی، عزم ملی و همدلی مثال‌زدنی به دنبال مهار و نابودسازی این بیماری است؛ اما خط رسانه‌ای آمریکا همچون 41 سال گذشته و مانند حوادث آبان 1398 و سانحه هواپیمای مسافربری اوکراینی، سوار بر موج حادثه شده است و تلاش می‌کند با مدیریت آن به سمت اهداف سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی، پروژه شکست‌خورده فشار حداکثری را جان تازه‌ای ببخشد و از آن برای به تعطیلی کشاندن کشور و متوقف کردن فعالیت‌های نظام بهره‌برداری کند و از همین‌روست که رئیس لابی صهیونیست FDD می‌گوید: «ویروس کرونا کاری کرده است که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند، آن قطع صادرات غیر نفتی ایران است.»
جمع‌بندی امروز دشمنِ به کمین نشسته و زخم‌خورده از نظام اسلامی، ‌این است که نزدیک‌ترین حادثه به لحاظ زمانی به مقاطع حساسی مثل انتخابات، ‌می‌تواند فضای سیاسی کشور را معطوف به آن حادثه کند و از رونق آن پدیده بکاهد؛ درست به همین دلیل است که در آستانه انتخابات و کمتر از 24 ساعت مانده به آن، کروناهراسی را برای عدم مشارکت شهروندان در انتخابات به کار گرفت و با تمام ظرفیت رسانه‌ای و مجازی خود بر تنور آن دمید، ‌بلکه بتواند اندکی از مشارکت را تنزل دهد.
جمع‌بندی دوم دشمن حیله‌گر آن است که چون در کشور ما قدرت خلق حادثه را ندارد، می‌کوشد از حادثه ایجادشده به خلق فرصت برسد و آن را به نفع اغراض خود مدیریت کند؛ باز درست به همین دلیل بود که با سوار شدن بر موجب شایعه و تخریب درباره هواپیمای اوکراینی تلاش کرد سایه این حادثه تلخ را بر دو یوم‌الله شیرین، یکی حضور ده‌ها میلیونی برای تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش و دیگری عملیات موشکباران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، بیندازد و آن دو حماسه را تحت‌الشعاع قرار دهد.
امروز نیز با همین ترفند و خط‌ رسانه‌ای درباره بیماری ویروس کرونا در کشورمان عمل می‌کند. با یک رصد دقیق از فعالیت رسانه‌ای آمریکا در‌می‌یابیم که این جریان لشکر رسانه‌ای خود را برای پمپاژ موضوعات زیر به کار گرفته است تا بلکه بتواند پروژه فشار حداکثری را همچنان فعال نشان دهد و جشن پیروزی حضور میلیونی مردم در انتخابات دوم اسفند را کم‌رنگ کند و کشور را در آستانه بحران و محتاج مذاکره برای خروج از بن‌بست نشان دهد. این القائات به شرح زیر است:
1ـ القای خط پنهان‌کاری از سوی نظام به مردم برای  کتمان واقعیت آمار بیماران، تلفات و قضایای مربوط به کرونا؛
2ـ القای خط بی‌اعتمادی مردم به مسئولان؛
3ـ القای قرار گرفتن کشور در شرایط قرنطینه و فضاسازی برای هجوم مردم به خرید برای روز قحطی؛
4ـ القای ارائه دروغ از سوی نظام به مردم و مرجع معرفی کردن رسانه‌های خود برای دریافت اخبار صحیح؛
5ـ القای ناکارآمدی نظامی در کنترل، مهار و مدیریت کرونا؛
6ـ ارائه اخبار جعلی و تصاویر غیر واقعی برای تشویش افکار عمومی در شرایط بحران و شکستن تاب‌آوری مردم در برابر این بیماری؛
7ـ القای قفل شدن تمام فعالیت‌های کشور به علت تحریم‌ها و کرونا و ضرورت خروج از این قفل‌شدگی با مذاکره؛
8ـ ادعای قطع شدن ارتباط ایران با تمام همسایگان و کشورهای جهان و سرانجام، منزوی شدن ایران؛
9ـ القای مهیا شدن زمینه اعتراض واغتشاش در پی ناکارآمدی مدیران نظام در کنترل کرونا؛
10ـ تحت‌الشعاع قرار دادن شیرینی حضور میلیونی مردم در انتخابات دوم اسفند، با وجود تمام تبلیغات مخرب نظام سلطه برای کاهش مشارکت و در سایه قرار دادن این حماسه ملی با بزرگ‌نمایی کرونا.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات