سیاسی >>  امام و رهبری >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۵۳

رفاه عمومي با جهش توليد

با توجه به برآورده نشدن کامل اهداف شعار سال گذشته از يک سو و آماده شدن زيرساخت‌ها براي شتاب گرفتن رونق توليد از ديگر سو، براي سال ۱۳۹۹ از سوي مقام معظم رهبري شعار «جهش توليد» تعيين و اعلام گرديد.

حضرت امام خامنه اي مدظله العالي که از سال ۱۳۶۸ به رهبري جمهوري اسلامي برگزيده شده‌اند، تا به امروز هر سال بر اساس نيازها و اولويت ها، جهت اصلي حرکت کشور را مشخص نموده اند. گرچه سابقه تعيين شعار سال با همين عنوان، از فروردين سال ۱۳۷۹ بوده، لکن تعيين اولويت‌ها و تاکيد بر يک مطلب و نکته کليدي، سابقه‌اي به طول دوران رهبري معظم له دارد. نکته بسيار مهم در شکل‌گيري اين سنت حسنه و راهبردي، مبناي تعيين شعار سال است. اکنون همه کارشناسان و صاحب‌نظران مسائل ايران بر اين نکته اتفاق نظر دارند که تعيين «شعار سال» در طول اين سال‌ها همواره تناسب کامل با نياز کشور و مردم داشته است. در واقع مقام معظم رهبري با اشراف کاملي که بر مسائل کشور و مردم دارند، با رويکردي آسيب شناسانه و توجه دقيق و علمي بر نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهديدها، نياز اصلي و اولويت دار را با معيار و ملاک منافع ملي و مصالح  عمومي تشخيص و در راستاي رفع اين نياز، شعار سال را تعيين و اعلام مي‌فرمايند. بديهي است در صورتي که مردم و مسئولين کشور در سطوح مختلف، اين شعار را جدي گرفته و هر دستگاه و مجموعه‌اي در عمل براي پياده‌سازي آن تلاش نمايد، مشکلات کشور کاهش يافته و پيشرفت‌هاي خيره‌کننده و شگفت انگيزي حاصل مي‌شود. رهبر حکيم انقلاب اسلامي با توجه به شرايط کشور و نيازهاي عمومي مردم، جهش توليد را به عنوان شعار سال ۱۳۹۹ تعيين و اعلام نمودند. اين شعار ارتباطي معنادار با شعارهاي سال‌هاي گذشته به ويژه شعار سال ۱۳۹۸ با عنوان "رونق توليد" دارد.
مشکلات اقتصادي کشور، مشکل اصلي مردم در سال‌هاي گذشته بوده، جنگ اقتصادي دشمن هم بر حجم اين مشکلات در سال‌هاي اخير افزوده است. بر اساس برآوردهاي دقيق علمي، رونق‌بخشي به توليد در ايران، راه حل اصلي براي عبور از مشکلات اقتصادي کشور و مردم است. بر همين اساس، مقام معظم رهبري براي سال ۱۳۹۸، شعار "رونق توليد: را تعيين نمودند و در عمل اين شعار به بخش توليد در کشور تحرک خاصي بخشيد. اگرچه در سال گذشته بر مبناي شعار سال شاهد بهبود وضعيت توليد نسبت به سال‌هاي قبل بوديم، لکن هدف راهبردي اين شعار در حد انتظار تحقق پيدا نکرد. هدف راهبردي شعار سال گذشته، تغيير در درآمدهاي آحاد ملت و کاهش مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم بود. بنابراين با توجه به برآورده نشدن کامل اهداف شعار سال گذشته از يک سو و آماده شدن زيرساخت‌ها براي شتاب گرفتن رونق توليد از ديگر سو، براي سال ۱۳۹۹ از سوي مقام معظم رهبري شعار «جهش توليد» تعيين و اعلام گرديد. نکته بسيار قابل توجه در اين نامگذاري، قابل سنجش بودن ميزان تحقق شعار است. معظم له معیارسنجش ميزان تحقق اين شعار را پديدآيي تغيير محسوس در زندگي و معيشت مردم به لحاظ اقتصادي اعلام نمودند. معظم‌له در ارزيابي شعار سال ۱۳۹۸ با استناد به گزارش‌هاي مسئولين فرمودند: «اين گزارش‌ها نشان مي‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحب نظران از شعار رونق توليد، در عمل نيز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه‌هاي مختلف، توليد تا حدودي به راه افتاد، البته اثر آن در زندگي مردم محسوس نشد!»
حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي) با اشاره به دستاوردهاي شعار سال گذشته و مبتني بر نگاهي آسيب شناسانه، با تاکيد بر اينکه بايد با کار ۱۰ برابري، توليد به جايي برسد که در زندگي مردم اثر بگذارد، سال ۹۹ را سال توليد نامگذاري کردند و خطاب به دست‌اندرکاران فرمودند: «جوري عمل کنيد که با جهش توليد، تغييري محسوس در زندگي مردم به وجود آيد» بنابراين مي‌توان گفت، تمامي مسئولان و کارگزاران کشور در سطوح مختلف، بايد به دنبال تحقق شعار سال ۹۹ با عنوان «جهش توليد» و هدف ايجاد رفاه عمومي باشند و ايجاد و گسترش "رفاه عمومي در کشور" را از طريق «جهش توليد» دنبال نمايند.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات