صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۷۹

آیا ویروس کرونا باعث براندازی می شود؟

در همین حال نشریه فارن پالسی در مطلبی با عنوان" ویروس کرونا جمهوری اسلامی را زمین نمی زند " تحلیل های ضد انقلاب را در مورد براندازی انقلاب و ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار داده و نوشته است: اصول گرایان در ایران خیلی مسئولانه تر از عمل گرایان واکنش نشان داده اند. تا اینجای کار، این اصول گرایان به رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند که کارآمدترین و مناسب ترین واکنش را به بحران نشان داده اند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا جریان های ضد انقلاب به دنبال آن بودند که در ابتدا رفتار جمهوری اسلامی ایران را با این ویروس مورد انتقاد قرار دهند اما همینکه پای این ویروس به کشورهای اروپایی و آمریکا رسید دریافتند که کشور ایران روند موفقی برای مبارزه با کرونا داشته است،این جریان در فاز دوم رفتار خودش به دنبال آن است که از بسترکرونا به عنوان محملی برای براندازی استفاده کند و در این رابطه حجم وسیعی از عملیات روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران از سوی نظام سلطه و خبرگزاری‌های اپوزیسیون و معاند سازمان‌دهی و به‌کار گرفته شده است.

بحران سازی برای بی اعتمادی
سایت بی بی سی فارسی، رسانه رسمی دولت انگلستان، در مقاله‌ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران، نتوانست خوشحالی خود از وقوع این بحران در ایران کتمان کند و نوشت: «آیا کرونا به لحاظ تاثیرات اجتماعی که به دنبال خواهد داشت می‌تواند به منحصر به فردترین بحران در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی بدل شود و پایان یا دگردیسی کامل این نظام سیاسی را به دنبال داشته باشد یا جمهوری اسلامی این بحران را هم پشت سر خواهد گذاشت؟»
این رسانه لندنی با ابراز امیدواری برای مبتلا شدن میلیون‌ها نفر در ایران به این ویروس افزود: «در صورت فراگیری غیر قابل انتظار این ویروس و ابتلای میلیون‌ها نفر به آن، بخش‌های مختلف و گا‌ها حساس نظام فلج خواهد شد. با این اوصاف جمهوری اسلامی، اینبار تحت تاثیر و مغلوب ویروسی شود که شاید "ویروس برانداز" تاریخ نام بگیرد.»

آیا ویروس کرونا باعث براندازی می شود؟

محورهای جنگ رسانه ای در زمینه کرونا


بررسی رسانه‌های اپوزیسیون و معاند به‌ویژه بی‌بی‌سی فارسی، دویچه‌وله، رادیو فردا، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، ایندیپندنت فارسی، العربیه و شبکه من‌و‌تو و... در چند روز اخیر، حاکی از تلاش و تکاپوی منسجم آنان در محور‌های زیر است؛
انتشار آمار جعلی درباره تعداد جان‌باختگان کرونایی
- خبرسازی درباره مرگ و میر در زندان‌های ایران براثر شیوع کرونا
- ایجاد تشکیک در آمار‌های ارائه‌شده از سوی مسئولان درباره تعداد مبتلایان و قربانیان و متهم کردن مسئولان به پنهان کاری
- ادعای بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت و تحریک مردم به تخطی از تصمیمات مسئولان برای مبارزه با کرونا
- مخدوش‌سازی اقدامات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا
- بحران‌سازی و هراس افکنی در جامعه با برجسته‌سازی شایعات مربوط به قرنطینه تهران و دیگر شهر‌ها
- ادعای ناکارآمدی ج. ا در کنترل کرونا با مقایسه اقدامات ایران با دیگر کشور‌ها
- متهم کردن ایران به «نقش اساسی» در شیوع کرونا به‌دلیل عدم لغو پرواز‌ها به چین

آیا براندازی قریب الوقوع است؟
در همین حال نشریه فارن پالسی در مطلبی با عنوان" ویروس کرونا جمهوری اسلامی را زمین نمی زند " تحلیل های ضد انقلاب را در مورد براندازی انقلاب و ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار داده و نوشته است: اصول گرایان در ایران خیلی مسئولانه تر از عمل گرایان واکنش نشان داده اند. تا اینجای کار، این اصول گرایان به رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند که کارآمدترین و مناسب ترین واکنش را به بحران نشان داده اند. آنها بودند که در مباحثات، ممنوعیت سفر، قرنطینه، منع آمد و شد، فاصله گذاری اجتماعی، لغو رویدادهای مذهبی و فرهنگی، کمک دولت به افراد آسیب دیده از نظر جسمانی و کمک به قشر آسیب پذیر از نظر اقتصادی را خواستار شدند. در اتفاقی عجیب، میانه‌روها و عمل گرایان به سرپرستی رئیس جمهوری حسن روحانی اصرار داشتند که ویروس خیلی خطرناک نیست، درباره مشکلات پزشکی ایران مبالغه می شود و مردم باید زندگی روزمره خود را داشته باشند. برای نمونه، به رغم اجماع پزشکان و متخصصان بهداشت و درمان در ایران بر سر لزوم قرنطینه شهرهای ایران در اواسط ماه مارس، دولت حسن روحانی و متحدانش که طبق گزارش ها طرفدار ایده محافظت از اقتصاد به هزینه انتشار ویروس بودند، از این کار امتناع کردند. در همین حال، وزارت کشور ایران به سرپرستی عبدالرضا رحمانی فضلی که یک اصول گرای تندرو به شمار می رود، به رغم نارضایتی روحانیون و محافظه کارترین اقشار در جامعه تصمیم به تعطیلی همه حرم های مذهبی ایران گرفت. در نتیجه، زمانی که این بحران نیز سرانجام به تاریخ بپیوندد، احتمالا از اصول گرایان ایران به عنوان قهرمانان و از پراگماتیست ها به عنوان شخصیت شرور داستان یاد می شود. همین امر سبب شده که مردم به قد علم کردن در برابر نظامی که آن را اساسا اصول گرا می دانند، تمایلی نداشته باشند. سوم و آخر اینکه در نظام جمهوری اسلامی عمدتا در مواجهه با هر بحرانی گروه های مختلف متحد می شوند. در جنبه سیاسی بحران کووید-19 در ایران تا اینجای کار بیشتر تقصیرها بر گردن عمل گرایان افتاده، اما اگر کار به جایی برسد که بحران از سوی نیروهای مردمی به تهدیدی برای نظام تبدیل شود، تاریخ جمهوری اسلامی نشان می دهد که همه شکاف ها و اختلافات در دستگاه سیاسی ناپدید می شوند. بنابراین، بعید به نظر می رسد که بحران کووید-19 به تغییر نظام بینجامد.

عملکرد کلیه دستگاههای جمهوری اسلامی و همفزایی آنها نشان می دهد که موفقیت های بزرگی برای نظام حاصل شده است و همین ویرس منحوس زمینه اتحاد و همدلی و همراهی همه مردم و مسوولان را فراهم آورده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
باسلام. هر که با ملّت امام حسین(ع) در افتاد ور افتاد..مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین/ وما رمیت إذ رمیت ولکنّ الله رمی..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات