صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۱۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 13 خرداد

قطع اینترنت در آمریکا کلید خورد/ روزنامه «دیلی‌صباح» ترکیه از قطع ابزارهای ارتباطی در آمریکا خبر داد. بر اساس این گزارش، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در امریکا اعلام کرده‌اند، هم‌زمان با اعتراضات، دسترسی به اینترنت در شهرهایی مانند شیکاگو، لس‌آنجلس و هیوستون دچار اخلال شده است. بااین‌حال اعتراضات خشونت‌آمیز در ایالت‌های مختلف امریکا روزبه‌روز در حال افزایش است و ترامپ نیز مستأصل از مدیریت این اوضاع، در صفحه توئیترش نوشت: «آمریکا در حال از هم گسستگی است. «کشور ما کاملاً در حال از هم گسستگی است و با رهبری و مدیریت در واشنگتن انتظار این دست از آشوب و غارت را در جاهای دیگر آمریکا نیز باید داشته باشیم.»

تقاضا برای بنزین ایرانی افزایش یافت/ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام کرد: «با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، به دنبال سرمایه‌گذاری در ساخت پتروپالایشگاه‌ها هستیم. اگر این تدبیر از گذشته می‌شد، امروز تاب‌آوری کشور در برابر تحریم‌ها بسیار بیشتر بود. بحث صادرات بنزین نه فقط ونزوئلا، برای همه کشورها ادامه پیدا می‌کند. با وجود تحریم، خیلی از کشورها متقاضی بنزین تولید ایران هستند و هم‌اکنون حجم زیادی از بنزین ایران به عراق،‌ افغانستان و ترکیه صادر می‌شود.»

تشکر مادورو از ملت ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی توئیتری برای چندمین بار از اقدام جسورانه جمهوری اسلامی ایران در ارسال ۵ فروند نفت‌کش حامل سوخت به کشورش، باوجود تحریم‌های آمریکا علیه هر دو کشور، تشکر کرد و شجاعت و همکاری ایرانی‌ها را ستود.

اولتیماتوم پلیس به پارکینگ‌های خودرو/ معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت اعلام کرد: «به مالکان و مسئولان تمامی انبارها و پارکینگ‌ها هشدار می‌دهیم که هرگونه اختصاص فضا برای احتکار و دپوی خودرو جرم بوده و این افراد نیز شریک جرم در احتکار خودرو خواهند بود. لازم است که از پذیرش خودروهای بدون پلاک در این پارکینگ‌ها و انبارها خودداری کرده و مراتب را نیز حتماً به پلیس گزارش دهند.»

ثبت قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ اجباری می‌شود/ به دلیل رشد قیمتی نجومی در انواع لوازم‌خانگی طی ماه‌های اخیر، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد: «ازاین‌پس هیچ‌یک از واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی بدون هماهنگی، اجازه افزایش قیمت را نخواهد داشت. کلیه شرکت‌های عرضه‌کننده لوازم‌خانگی مکلف به ثبت و اطلاع‌رسانی قیمت محصولات خود در سامانه ۱۲۴ هستند. هرگونه تغییر قیمت توسط شرکت‌ها، صرفاً پس از درج قیمت در سامانه مذکور وجاهت داشته و در غیر این صورت تخلف است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات