بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۰۶۵

ایران بدون اجازه وارد حیاط خلوت آمریکا شد؟!

این اقدام ،یادآور کار نیمه‌تمام ایران در قاره آمریکا هستند ــ و همچنین یادآور نقش محوری و مهمی که ایران امیدوار است کاراکاس بتواند در راستای احیای نفوذ ایران در منطقه ایفا کند.
فارین پالیسی در مقاله‌ای به قلم استیون جانسون مشاور ارشد امور آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب در مؤسسه بین‌المللی ریپابلیکن و دستیار اسبق معاون دفاع آمریکا در امور نیمکره غربی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی نوشت: در حالی که ماجراجویی‌های ایران در نیمکره غربی در حال فراموشی بودند، این کشور به طور غیرمنتظره‌ای به کمک ونزوئلا آمد. با اینکه چنین اقداماتی به نظر در پاسخ به درخواست کمک یک متحد سابق صورت گرفته‌اند، اما یادآور کار نیمه‌تمام ایران در قاره آمریکا هستند ــ و همچنین یادآور نقش محوری و مهمی که ایران امیدوار است کاراکاس بتواند در راستای احیای نفوذ ایران در منطقه ایفا کند.
فارین پالیسی در پایان می‌نویسد: در بحبوحه بجران بیماری کرونا به سختی می‌توان حدس زد که آمریکا و متحدانش در آمریکای لاتین در واکنش به حضور مجدد ایران در قاره آمریکا چه اقداماتی صورت خواهند داد. آنچه قطعی و مسلم است این است که مداخله‌ای در این مقیاس را به سختی می‌توان نادیده گرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات