فرهنگی >>  فرهنگی >> نبض فرهنگ
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۳۰

دختران انقلابی مواظب باشند

به حداقل رساندن اتکای کشور به کشورهای دیگر در استفاده از فضای مجازی و توابع آن در عرصه های فنی. جذاب سازی و غنی سازی محتوا و خدمات بومی جهت پاسخگویی حداکثری به نیازهای داخلی.
اخیرا تبلیغی در شبکه های اجتماعی وابسته به جریان انقلابی منتشر شده است که "دختران انقلاب" را تشویق به حضور در شبکه های اجتماعی به نیت حاج قاسم سلیمانی  می کند و نوشته است: 
‌‌من اگر برخیزم ... تو اگر برخیزی .... همه بر می خیزند ...
خبری در راه است ...
دختران انقلاب برگزار می کند :اجتماع بزرگ مجازی دختران حاج قاسم در حمایت از حجاب
با حضور دختر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی.
در مورد این اجتماع مجازی در حوزه سواد رسانه ای و تفکر انتقادی چند ابهام وجود دارد.
 ۱. چه اهدافی از کشاندن مادران آینده و فعلی این سرزمین به یک سرزمین آلوده که تمام سالن ها و پنجره های آن در اختیار دشمنان اسلام و انقلاب هست وجود دارد؟

۲.آیا برای مصون ماندن دختران این سرزمین از فساد و خود نمایی راهی بهتر از شبکه های اجتماعی وجود ندارد؟ 
۳.آیا درست است در شبکه ای که صدها هزار صفحه دوستداران حاج قاسم را به خاطر عکس،فیلم و سخنان حاج قاسم از دسترس خارج کرده است ،دختران پاکدل و عاشق آرمانهای حاج قاسم را به آنها بسپاریم؟
 ۴.جالب اینکه حتی دختر حاج قاسم را هم برای تشویق بیشتر دختران برای عضویت در این شبکه ها هزینه می کنند و می گویند ؛ دختر حاج قاسم هم سخنران این اجتماع مجازی است!
 وسیله ای برای مشروع کردن این راه؟!

حس خوبی ندارم!
یک پازل مرموز چیده شده و دختران پاکدامن،مومن و انقلابی را با نام زیبای حاج قاسم و بدون هیچ سیاستی به شبکه هایی بکشانیم که مدیریت آنها دست صهیونیستی هاست و به راحتی صفحات حاج قاسم را پاک می کند و صفحات تخریب گر زندگی را اضافه می کند. 
باور کنیم جنگ جهانی لایک شروع شده است و از سالیان گذشته  در آمریکا مقاله ها نوشته شده است .
در سال ۲۰۱۹ کتابی با اسم جنگ لایک likwar نوشته شد که تاکید دارد که برای شبکه های اجتماعی از عنوان  "تسلیحات شبکه های اجتماعی" استفاده کرده است.
در قسمتی از کتاب نسبت به مفهوم جدید جنگ اینگونه آمده است: « وقتی شما آنلاین هستید، در زمین نبرد هستید و در حالی در مناقشات و نبردها حضور دارید که نمی توانید درک کنید که در محاصره قرار گرفته اید یا خیر.»ریچارد استینن کارشناس امنیت سایبر در سایت فوربی در مورد کتاب جنگ لایک در یاداشتی با عنوان «اینترنت نادان ها، چگونه ما باید همه در جنگ لایک شرکت کنیم»می نویسد: « نبردهای آنلاین دیگر موضوع داستان های تخیلی و گزارش اتاق های فکر نیستند، بلکه قسمت اصلی مناقشات جهانی هستند. انقلاب های رنگی، بهار عربی و انتخابات ایران همه با جنگ لایک مرتبط هستند.
پس در برهه کنونی، جنگ، دیگر مفهوم قبلی را ندارد، شبکه های اجتماعی، جنگ افزارهای این صحنه نبرد هستند و لایک ها و کامنت ها فشنگ ها و مهمات این جنگ افزارها می باشند؛ اما این جنگ هوشمندی و استراتژی خاص خود را دارد که اگر هوشمندی و استراتژی خاص این جنگ لحاظ نگردد، این جنگ خسارات جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
براین اساس رهبر معظم انقلاب ۸ سال قبل از عرضه این کتاب به بازار شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند 

که در نوع خود یک حضور فعال برای مقابله با تسلیحات شبکه های اجتماعی بود 
ایشان برای حضور جریان ساز انقلاب در فضای مجازی در حکمی به تاریخ 17 اسفند 1390 ،به تشکیل هسته تصمیم ساز فضای مجازی (شورای عالی فضای مجازی) تأکید می کنند. با توجه به تشکیل این شورا برخی از اهداف مهم و مطالبات اصلی معظم‌له  به شرح ذیل می باشد:
مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی در سطح ملی و جهانی و توسعه آن به میزان آمادگی قطعی نظام برای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات آن.
به حداقل رساندن اتکای کشور به کشورهای دیگر در استفاده از فضای مجازی و توابع آن در عرصه های فنی.
جذاب سازی و غنی سازی محتوا و خدمات بومی جهت پاسخگویی حداکثری به نیازهای داخلی.
اکنون در چنین شرایطی آیا درست که جوانان کشورمان را به دره سیلیکون ببریم در حالی که نمی توانیم از آنها مراقبت کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات