صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۹۴

تزریق ناامیدی و سیاه‌نمایی!

اوضاع نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم، برخی از سیاسیون به جای کمک به حل مشکلات، همچنان هدفشان را صرفاً حمله به ارکان نظام قرار داده‌اند[...]

یادداشت: اوضاع نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم، برخی از سیاسیون به جای کمک به حل مشکلات، همچنان هدفشان را صرفاً حمله به ارکان نظام قرار داده‌اند. این افراد بدون تحلیل درست و در نظر گرفتن علل حادث شدن شرایط کنونی همچون تأثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر اقتصاد، ناکارآمدی مدیریت اجرایی و شیوع ویروس کرونا، وضعیت حال و پیش روی ملت را تیره‌وتار نشان می‌دهند. این نوع اظهار نظرات برای امنیت روانی و امید به آینده بهتر یک جامعه سم مهلک است. مقام معظم رهبری در روز عید قربان در خصوص این نوع اظهارات فرمودند: «از اوّل انقلاب، خطّ ثابت دشمن همین بود که به‌وسیله تلویزیون‌ها، رادیوها، به مردم ایران تفهیم کنند که بیچاره شدید، دیگر مثلاً کارتان تمام است و هیچ کاری از عهده کسی برای شما برنمی‌آید، اوضاعتان خراب است.»

گزاره‌های خبری: 1- «دکتر ابراهیم فیاض» فعال سیاسی اصولگرا، در مصاحبه با روزنامه اعتماد، بحث فروپاشی اصولگرایان در مجلس یازدهم، بی‌هویتی مجلس فعلی و متهم کردن نيروهاي ارزشي به خشونت را مطرح کرده و می‌گوید: «آینده جامعه ما به سمت توتالیتاریسم می‌رود و طبقه متوسط هم از این تحول استقبال می‌کند. دولت فعلی عدم تعینی دارد که باب طبع هیچ‌کس نیست. در اواخر قرن قبل نیز که عدم تعین و ناامنی به وجود آمده بود، همه اقشار طبقه متوسط، اعم از آخوند و روشنفکر و دانشگاهی، به‌طرف رضاشاه رفتند.» 2- فائزه هاشمی نیز در مصاحبه با انصاف‌نیوز درخواست باز کردن سفارت آمریکا در تهران و سفارت ایران در واشنگتن را بدون هیچ مذاکره‌ای مطرح کرده و به اقتصاد مقاومتی حمله می‌کند و توجه به تولید ملی به جای صادرات را بی‌معنی می‌داند و در انتها بیان می‌کند: «در صورت ادامه شرایط فعلی، گمان نمی‌کنم حضور در انتخابات توجیهی داشته باشد، وقتی عملاً اتفاقی در دولت و یا سایر بخش‌هایی که در اختیار اصلاح‌طلبان است، نمی‌افتد، رأی دادن فقط کاری است در جهت تأیید وضعیت خراب فعلی و متوهم کردن مسئولین و مقامات که به این سیاست‌ها و مسیر غلط ادامه دهند. نمی‌گویم از رأی به آقای روحانی و شوراهای شهر پشیمانیم، اما یک‌هزارم آنچه که انتظار می‌رفت حاصل نشد.»

گزاره تحلیلی:

این نوع اظهار نظرات غیرمسئولانه ظرفيت بالايی در پذيرش بین عوام و توده‌ها دارد و به‌شدت در رواج عوام‌زدگی و قشري‌گرايي در جامعه مؤثر است. نتیجه این تحلیل‌های تماماً منفی از اوضاع‌ و احوال جامعه، ناکارآمد جلوه دادن کلیت ارکان نظام و زیر سؤال بردن تمامی دستاوردهای جمهوری اسلامی و تزریق روح ناامیدی در جامعه است؛ درحالی که این نوع نگرش کاملاً در تعارض با دیدگاه رهبر معظم انقلاب است. ایشان که طی سالیان گذشته با درایت توانسته‌اند کشتی انقلاب را از امواج سهمگینی عبور دهند، با بیان واقعیت‌هایی از پیشرفت‌های کشور و امید به آینده، در فرمایشات خود صبر مردم و اقدام جهادی مسئولین را کلید حل مشکلات پیش‌رو عنوان می‌کنند. (نویسنده: فرهاد کوچک‌زاده)

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
باسلام.تعارف و تجامل که نداریم..اوضاع لشگری به مدد نظارت و هدایت"مستقیم"رهبری-بحمدلله- در اوج و اقتداره،اما اوضاع کشوری و دولتی فشل و ضعیفه!! چرا طرح دولت چابک 8 وزیره و تحت نظارت و هدایت مستقیم رهبری که سردار دلها مطرح کردند،پیگیری نمی شود؟!!..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات