صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۴۰۹۳

واکنش دیپلمات ارشد روسی در وین با مخالفت آمریکا با پیشنهاد پوتین درباره ایران

مخالفت وزارت خارجه آمریکا با پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشست ویدئویی درباره ایران، با واکنش دیپلمات ارشد روسی در وین مواجه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره کردن به بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه شورای امنیت بهترین مکان برای مباحثه درباره تحریم تسلیحاتی ایران است، نوشت: «آمریکا در حال حاضر این "بهترین مکان" را امتحان کرده و شکست خورده است».

اولیانوف در توضیح دلیل شکست خوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: «زیرا تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی که در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بود، غیرقابل توجیه است».

وی همچنین افزود: «ضمناََ، این ادعا که آمریکا ۱۹ ماه تلاش کرد تا بتواند با روسیه درباره تحریم [تسلیحاتی ایران] گفت‌وگو کند، ارتباطی با واقعیت ندارد».
 
تلاش‌های روز گذشته آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد. 
پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه (به وقت نیویورک) مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.
انگلیس، فرانسه و آلمان و هشت کشور دیگر شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع داده و روسیه و چین نیز با این قطعنامه ابراز مخالفت کردند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات