صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۴۱۱۳

سفارت امارات در پایتخت لیبی به آتش کشیده شد

در پی امضای توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که عصر دیروز (شنبه - ۱۵ آگوست)، معترضان در لیبی به ساختمان سفارت امارات در طرابلس حمله کردند و برای نشان دادن اعتراض و مخالفت خود با تصمیم ابوظبی در نادیده گرفتن قضیه فلسطین، بخشی از این ساختمان را به آتش کشیدند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار این خبر، تصاویری از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کنار سفارت امارات در سال ۲۰۱۴ بازنشر دادند.
 
 پایگاه خبری اماراتی «ارم نیوز» نوشت که برخی افراد ناشناس، دیروز (شنبه) به مقر سفارت تخلیه شده امارات واقع در مرکز طرابلس حمله کردند و بخشی از آن را به آتش کشیدند.
به گفته منابع آگاه امنیتی، محافظان این سفارت‌خانه، پیش از آتش گرفتن این سفارت‌خانه که هیچ کارمند و دیپلماتی در آن حضور ندارد، محل را ترک کردند.
به نوشته این پایگاه خبری، یک گروه سوار بر سه خودرو که پرچم‌های وزارت کشور وابسته به دولت وفاق ملی لیبی بر آنها نصب شده بود، وارد مقر سفارت امارات شدند و پس از خروج آنها از سفارت خانه، آتش‌سوزی آغاز شده است. نیروهای آتش‌نشانی نیز با تاخیر برای خاموش کردن آتش خود را به مقر رسانده‌اند.
شامگاه پنج‌شنبه پیش (۲۳ مرداد)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد  تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.
اقدام امارات متحده عربی در علنی کردن توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، با محکومیت شدید اغلب کشورهای عربی و اسلامی و ملتها همراه شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات