صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۷۰

انزوای آمریکا در جهان

«ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد مجددا به ادعاهای مقامات آمریکایی درباره شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد. 
براساس گزارش ژاپن تایمز، وی خظاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود جهان باید پکن را بابت ویروس کرونا مسئول بشناسد گفت: به این اظهارات پایان دهید.
وی در یک نشست مجازی شورای امنیت خطاب به واشنگتن افزود: «کافی است. من باید بگویم که شما تا همین الان نیز مشکلات زیادی برای جهان درست کرده‌اید.»
ژانگ تاکید کرد، با این همه تکنولوژی  درمانی پیشرفته چرا ایالات متحده آمریکا به بدترین کشور از نظر مرگ و میر کرونا تبدیل شده است؟ اگر کسی باید مسئول این فاجعه شناخته شود، برخی مقامات آمریکایی هستند که باید در این زمینه (به مردم) جوابگو باشند.
این مقام چینی با طعنه افزود: یک کشور ابرقدرت باید مثل یک کشور بزرگ رفتار کند. آمریکا کاملا منزوی شده است.
نماینده چین پیش از این نیز از ادعاهای ترامپ درباره چین انتقاد کرده بود و گفته بود: جهان با چالشهای شدیدی مثل ویروس کووید-19 مواجه است. همچنین چالشهای دیگری نظیر یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و رویکردهای قلدرمآبانه نیز وجود دارد. دنیا اکنون بر سر یک چهار راه قرار دارد و نیاز به یکپارچگی و همکاری داریم نه تقابل.
خبرگزرای رسمی چین نیز در این زمینه نوشته بود:در حالیکه ترامپ تلاش می‌کند چین را به خاطر شیوع ویروس کرونا سرزنش کند، کشورش رکورد دیگری در تعداد تلفات و مرگ و میر کرونا ثبت کرده است.طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، شمار تلفات کرونا در ایالات متحده در روز سه شنبه از 200 هزار نفر نیز عبور کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات