صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۵۶۸۲

تعدیل شکاف نرخ سود در بازار

شکاف میان نرخ‌های بازده یکسال و دوسال تا حدود قابل توجهی به یکدیگر همگرا شدند. نرخ‌های بازده اوراق در سررسید یکسال با 3 دهم درصد افزایش به 18.8 درصد رسید اما نرخ بازده اوراق در سررسیدهای دوسال با 1.2 درصد کاهش به 20.7 درصد رسید.
روز شنبه سوم آبان‌ماه روند بازار با روند معاملات امروز متفاوت بود. در معاملات سوم آبان نرخ سود اوراق با سررسید دو سال 1.2 درصد افزایش داشت و به 21.95 درصد رسید. نرخ اوراق با سررسید شش ماه نیز با 46 صدم درصد افزایش به 18.7 درصد رسیده بود. البته در این روز نرخ سود اوراق با سررسید یک سال 65 صدم درصد کاهش یافت و به 18.5 درصد رسید. این ارقام نشان‌دهنده نوعی واگرایی میان سود اوراق با سررسید دوسال و یک‌سال بود. امروز اما با تحولات بازار نرخ بازدهی این اوراق به هم نزدیک شد.

امروز همچنین حجم معاملات اوراق  با کاهش 21 میلیارد تومانی، معادل 7 درصد نسبت به روزکاری پیش‌از آن به  297 میلیارد تومان رسید.این در حالیست که روزشنبه استقبال خوبی از اوراق شده بود و حجم معاملات نسبت به‌روز چهارشنبه سی مهرماه، 60 میلیارد تومان معادل 23 درصد افزایش یافته و به 320 میلیارد تومان رسیده بود.
امروز همچنین سقف مورد انتظار بازدهی آتی در این بازار  با کاهش 4 واحد درصدی همراه بود و از رقم 28 درصد به 24 درصد رسید. در این زمینه نیز می‌توان گفت روند معاملات امروز با روز شنبه متفاوت بود. در سوم آبان‌ماه سقف نرخ بازدهی مورد انتظار در بازار بدهی با 5 واحد درصد افزایش به 28 درصد رسید این سقف در روزکاری پیش‌از آن 23 درصد ثبت شده بود. به این ترتیب نرخ بازدهی مورد انتظار در بازار بدهی امروز به نرخ آخرین روز کاری هفته پیش نزدیک شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات