صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۷۵۹

راهبرد یا تاکتیک

تاثیرپذیری تحولات و مناسبات بین المللی از نتیجه انتخابات این دوره آمریکا به طرز مبالغه آمیزی در محافل سیاسی، رسانه ای و حتی اقتصادی دنبال می شود. صاحب نظران در اروپا، روسیه، چین و غرب آسیا رویکردهای مختلفی را در خصوص انتخاب هر یک از دو نامزد کنونی متصور هستند ولی آیا انتخاب هر یک از نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به این اندازه منشاء اثر خواهد بود؟

تصمیم سازی در ایالات متحده در دو حوزه ایالتی و فدرال قابل تقسیم است. مسائل اجرایی ایالات، شهرها و محلات به نهادهای تصمیم ساز ایالتی واگذار شده و استقلال مولفه مهمی تلقی می شود. مسائلی مانند سیاست خارجی، امور دفاع، جنگ، سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی بسته به رویکرد فدرالی و سیاست های دولت مرکزی است که از اتاق های فکر لایه های رسمی تصمیم گیری مانند کنگره، کاخ سفید، سفارتخانه ها، نمایندگی ها و لایه های غیر رسمی مانند لابی های اقتصادی، مذهبی و ... صادر می شود.
رئیس جمهور و قوه مجریه صرفا مجری تصمیات کلان فدرالی هستند که شیوه و تاکتیک اجرای آن در مجامع ملی احزاب دموکرات و جمهوری خواه تدوین می شود. لذا دل بستن به نامزدهای دو حزب و نادیده انگاستن راهبردهای غیر قابل خدشه کلان فرجامی جز اشتباه محاسباتی بازیگران رقیب نخواهد داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات