صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۷۳۵۴
با هشدار به آمریکا؛

چین: آماده پاسخگویی به همه تهدیدات هستیم

به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به عبور دو فروند ناو جنگی آمریکا از تنگه حساس و راهبردی تایوان اعلام کرد که آماده پاسخگویی به همه تهدیدات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه با هشدار با واشنگتن در این خصوص گفت: کِشتی‌های جنگی آمریکا مکرراً در تنگه تایوان قدرت نمایی کرده و موجب برانگیختن و افزایش تنش شده‌اند.

«وانگ ونبین» در ادامه به آمریکایی‌ها هشدار داد که کشورش در حالت آماده باش کامل باقی خواهد ماند و «آماده پاسخ به تمام تهدیدها و تحریکات» آمریکا است.

بامداد پنج شنبه دو فروند ناو جنگی ایالات متحده از تنگه تایوان عبور کردند. این دومین بار ظرف یکماه اخیر است که ناوهای جنگی آمریکا از این تنگه مهم و استراتژیک عبور می‌کنند.
عبور این ناوهای جنگی که خشم و انتقاد مقامات پکن رابرانگیخت، از سوی دولت چین به عنوان اقدامی «تحریک آمیز» به شدت محکوم شد.

گفتنی است که مقامات پکن نگران افزایش حمایتهای ایالات متحده از جزیره تایوان از جمله فروش تسلیحات و عبور دادن ناوهای جنگی خود از این تنگه استراتژیک هستند؛ اقداماتی که تاکنون تیرگی روابط واشنگتن- پکن را در پی داشته است.
در همین ارتباط، وزارت دفاع چین دیروز با صدور یک بیانیه ضمن محکوم کردن عبور این ناوهای جنگی از تنگه تایوان به مثابه یک اقدام «نمایشی» و «تحریک آمیز» از سوی ایالات متحده، اعلام کرد که هواپیما و کشتی‌های چین این ناوهای جنگی آمریکا را تعقیب خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده بود که «عبور ناوهای جنگی ایالات متحده [از تنگه تایوان] حامل پیامی اشتباه برای حامیان استقلال تایوان و همچنین تهدیدی جدی علیه صلح و ثبات منطقه است».

وزارت دفاع چین با اعلام اینکه ارتش این کشور همواره در بالاترین سطح آماده باش قرار دارد، تأکید کرد که «نیروهای نظامی این کشور همواره به تمام تهدیدها و اقدامات تحریک آمیز پاسخ داده و با عزمی ثابت از حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی خود دفاع می کنند».

شایان ذکر است که این سیزدهمین عبور ناوگان دریایی آمریکا از تنگه استراتژیک تایوان ظرف یک سال گذشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات