تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۳۵

گزارش واشنگتن پست از۱۰۰بسته تسلیحاتی اهدایی آمریکا به اسراییل!

نشریه آمریکایی فاش کرد که کاخ سفید از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی محرمانه به اسراییل ارسال کرده است.

یک نشریه آمریکایی فاش کرد که کاخ سفید از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی محرمانه به اسراییل ارسال کرده است.

پایگاه خبری روسیاالیوم به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که اطلاعات مربوط به این تجهیزات محرمانه توسط مقامات دولت آمریکا در جریان یک جلسه توجیهی محرمانه برای اعضای کنگره افشا شد.

به نوشته این روزنامه، کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به تل آویو شامل موشک‌های هدایت شونده نقطه‌زن، بمب‌های با قطر کوچک، بمب‌های سنگر شکن، سلاح‌های گرم و سایر سلاح‌ها و مهمات است.

این گزارش می‌افزاید از آغاز جنگ غزه، واشنگتن از ارسال ۲ محموله کمک نظامی به اسراییل به طور رسمی رسانه‌ای کرده است که بسته نخست نظامی به ارزش ۱۰۶ میلیون دلار که شامل گلوله‌های تانک به اسراییل ارسال شده و دومی به ارزش ۱۴۷.۵ میلیون دلار که شامل قطعات ساخت موشک با کالیبر ۱۵۵ میلیمتری به اراضی اشغالی اعلام شده است.

به گواه نشریه آمریکایی واشنگتن پست، مسئولان و قانونگذاران آمریکایی در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست اعلام کردند که تجهیزات نظامی ارسالی به این علت فاش نشده که ارزش مالی آن، کمتر از سقفی بوده که به تأیید کنگره نیاز داشته باشد، اما با این وجود، تمام بسته‌های ارسالی به تل آویو در مجموع بیانگر «مقادیر مالی هنگفت» در ارسال سلاح و مهمات به اسراییل است.

این گزارش خاطرنشان کرده که نکته قابل توجه این است که در صورت عدم هماهنگی با کنگره، قانونگذاران توانایی ممانعت از تدارکات نظامی را نداشتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات