صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۷۳

سامانه ای موشکی که به حاکمیت ترکیه گره خرده است

سامانه ای موشکی که به حاکمیت ترکیه گره خرده است

سخنگوي کميته دفاعي پارلمان ترکيه تاکيد کرد که موضوع خريد سامانه موشکي اس – ۴۰۰ روسي، مساله‌اي حاکميتي بوده و آنکارا نيازي به کسب اجازه از واشنگتن براي خريد اين سامانه ندارد.

به گزارش اسپوتنيک، «مراد بايباتور» سخنگوي کميته دفاعي پارلمان ترکيه در واکنش به ناخشنودي واشنگتن از تصميم اين کشور براي خريد سامانه دفاع موشکي روسي اس – ۴۰۰ اعلام کرد که تغييري در تصميم آنکارا ايجاد نخواهد شد و ترکيه نيازي به کسب اجازه از آمريکا براي خريد اين سامانه موشکي ندارد.
بر اساس اين گزارش، بايباتور گفت: تصميمات ترکيه به خود اين کشور مربوط است و ما به دنبال کسب اجازه نه از آمريکا و نه از هيچ کشور ديگري در اين خصوص نيستيم.
به نظر مي‌رسد سخنان اين مقام ارشد ترکيه‌اي، در واکنش به گفتگوي «ديويد سترفايلد» سفير ايالات متحده در آنکارا است که گفته بود تنها راه حل اختلاف ميان واشنگتن و آنکارا برسر خريد سامانه موشکي اس – ۴۰۰، انصراف ترکيه از خريد اين سامانه است.
بايباتور همچنين تاکيد کرد که کشورش تصميم خود براي خريد سامانه موشکي اس – ۴۰۰ را مدتها پيش اتخاذ کرده و هيچ تغييري در اين تصميم حاصل نخواهد شد.
سخنگوي کميته دفاعي پارلمان ترکيه افزود: ما در هر جمعي، تمايل خود را براي برقراري روابط خوب با ايالات متحده اعلام مي‌کنيم، اما وقتي پاي موضوع مرتبط با حاکميت ما در ميان باشد، وظيفه ما اين است آنچه را که براي حفاظت از حقوقمان لازم است انجام دهيم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات