صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۶۱
روحانی:

اقدامات دولت در سال ۹۹ در تاریخ کشورمان بی نظیر است/ به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: سراسر وجود مردم پر از محبت‌، ولایت و عشق نسبت به مولی علی (ع) است. 
وی ادامه داد: امیرالمومنین در ساعات پایانی زندگی خود پیامی برای همه ما گذاشته است. ایشان می‌فرمایند که این وصیت من به حسن، حسین، همه اهل بیت و همه کسانی که تا قیامت پیام من را خواهند شنید هست. در این وصیت چندبار راجع به محبت، رابطه فرد با فرد و عدم جدایی و از دست ندادن برادری تاکید می‌کند.
رئیس جمهور گفت: آنچه برای امیرالمومنین (ع) مهم است این بوده که بغض‌ها از بین برود و صمیمیت در جامعه جایگزین شود. خیلی مهم است در جامعه ما اخوت و برادری باشد. اما الان لحن جامعه ما این نیست که امیرالمومنین (ع) فرمودند.
وی با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ سال بسیار سختی بوده است. آن‌هایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت به نفت در بودجه فقط ۲ درصد بود، به نفت و فراورده‌ها ۶ درصد بوده است. یعنی اگر همه اینها را هم حساب کنیم ، ۸ درصد تکیه بودجه ما بر نفت بوده که در تاریخ بی‌سابقه است. در سخت‌ترین سال دولت، ۸۸ هزار میلیارد بودجه عمرانی بوده است اما  آنچه که عمل کردیم بیش از ۹۲ میلیارد ما در عمران، عمل کردیم.
روحانی با تاکید بر اینکه برای همه مردم تلاش کردیم، اظهار داشت: نزدیک ۳۰ هزار میلیارد برای کرونا پرداخت شده است. اقدامات دولت در سال ۹۹ در تاریخ کشورمان بی نظیر است. قولی که به مردم عزیز دادیم این است که در ماه‌های پایانی دولت، همچنان اهدافمان را دنبال می‌کنیم. هدف ما این است کرونا را مهار، تحریم‌ها را برداریم، معیشت مردم بهتر شود و طرح‌هایی که باقی مانده را تمام کنیم. 
وی تاکید کرد: معنی این که قیمت دلار دارد کاهش پیدا می‌کند این است که ارزش پول ما بیشتر و تورم کاهش می‌یابد. مردم دارند ثمره ایستادگی و مقاومت را در وین می‌بینند. اگر گزارش درست باشد و دغل‌کاری نداشته باشد این است که پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است. به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است. 
رئیس جمهور تاکید کرد: به راحتی ‌می‌توانیم در ماه‌های آینده میلیون‌ها واکسن به مردم تزریق کنیم. تا پایان تیرماه همه آن‌هایی که در گروه‌های پر خطر هستند واکسن زده می‌شوند. 
وی در مورد روز قدس خاطر نشان کرد: روز قدس یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام خمینی (ره) است. صهیونیست‌ها فکر می‌کردند مساله قدس تمام شده و اشغال‌گر در سرزمین اشغال شده تثبیت شده است. این زلزله (روز قدس) را امام ایجاد کرد و به آن‌ها فهماند که قدس پیروز است، ملت فلسطین دیر یا زود به سرزمینشان باز خواهند گشت، و قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله گاه اول مسلمین از دست اشغال نجات خواهد یافت.
روحانی تصریح کرد: صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان منطقه، دشمنان امنیت، ملت فلسطین، همسایگانشان و به عنوان قاتلان و سفاکان تاریخ و به عنوان کسانی که میلیون‌‌ها انسان را از خانه و کاشانه‌شان آواره کرده‌اند؛  جانی‌تر از صهیونیست‌ها در تاریخ دهه‌های گذشته پیدا نمی‌کنیم.روز عزای صهیونیست‌‌ها در قدس ۱۴۰۰ است. صهیونیست‌ها همیشه علیه انقلاب، مردم ما، امام و رزمندگان ما کینه داشته داشتند. 
رئیس جمهور اضافه کرد: خود صهیونیست‌ها وقتی انقلاب پیروز شد گفتند پیروزی انقلاب یک زلزله در منطقه بود و خیلی تلاش کردند این انقلاب را سرنگون کنند؛ علیه ملت ایران تلاش کردند. تمام گرفتاری‌هایی که ملت ما شاهد است وقتی ریشه یابی کنید برمی‌گردد به صهیونیست‌ها. 
وی اظهار داشت: در سال ۹۳ مساله برجام ما تمام بود، توافق نهایی شده بود اما صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه آمدند در اروپا و سر آمریکا کلاه گذاشتند و به آمریکایی‌ها گفتند چرا برای توافق عجله می‌کنید؟، چند ماه صبر کنید ما قیمت نفت را آنقدر پائین می‌بریم که هرچه شما بگوئید ایران قبول کند. 
روحانی خاطر نشان کرد: قیمت نفت را پائین آوردند، مشکلات ایجاد کردند و قیمت نفت را تا ۲۵ دلار هم پائین آوردند، تاخیر هم افتاد. در سال ۹۳ قرار بود به توافق برجام برسیم که تاخیر انداختند شد ۹۴.
رئیس جمهور بیان داشت: وقتی برجام موفق و پیروز شد اقدامات زیادی کردند اما بازهم موفق نشدند. برجام مستقر شد و در سال ۹۴ هیچکس در دنیا از اسرائیلی‌ها عصبانی‌تر نبود. تمام دوستان ما در سال ۹۴ به من تبریک گفتند. صهیونیست‌ها از همان روز به دنبال توطئه رفتند. این توطئه را از طریق انخابات آمریکا توانستند عملی کنند. 
وی بیان داشت: صهیونیست‌ها کار بزرگی کردند که ترامپ رای بیاورد و می‌دانستند این آدم ناشی است و سرش راحت می‌شود کلاه گذاشت و او را مزدور خودشان کردند و برجام را بهم زدند و فکر کردند برجام را بهم زدند دیگر تمام شد. این حرف‌هایی که ترامپ می‌گفت ایران سه ماه دیگر این حرف صهیونیست‌ها بود وگرنه ترامپ چیزی سرش نمی شد سه ماه و چهارماه اون نمی‌فهمه چیست. 
رئیس جمهور تصریح کرد: صهیونیست‌ها به او گفته بودند اگر اینکار را انجام دهی ایران بیش از سه ماه دوام نمی‌آورد. مقاومت، صبر و کاری که مردم ایران در این سه سال و نیم کردند در تاریخ ایران بی‌نظیر است. ملت در جنگ اقتصادی پیروز شدند. هدف آن‌ها فقط آزار مردم نبود بلکه هدف آن‌ها سرنگونی نظام بود. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات