صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۶۵

اروپاییان بار دیگر بازی را باختند!/ تنفس مصنوعی غرب به کالبد بی جان صهیونیسم

بلکه آنها در نزد افکار عمومی دنیا به عنوان حامیان کشتار ملت فلسطین مورد شناسایی قرار خواهند گرفت. آن روز بسیار نزدیک خواهد بود

کشورهای اروپایی به حمایت همه جانبه خود از کشتار و نسل کشی فلسطینیان ادامه می دهند. در حالی که رژیم اشغالگر قدس، با سرکوب فلسطینیان در قدس و وادارسازی ساکنان محله شیخ جراح در قدس شرقی در خصوص تخلیه اجباری منازل آنها، زمینه ساز حوادث اخیر بوده اند، مقامات اروپایی قصد دارند روایت وارونه و متفاوتی را از ماجرا ارائه دهند! اتحادیه اروپا بدون اشاره به چرایی وقوع درگیری ها ، کشتار کودکان مظلوم و بیگناه در غزه و کرانه باختری توسط جنگنده های صهیونیستی را مصداق "دفاع مشروع" دانسته و از تل آویو در استمرار این روند حمایت می کند.

نگرانی اروپاییان از اضمحلال رژیم صهیونیستی

نه تنها سیاستمداران، بلکه برخی رسانه های ظاهرا مستقل اروپایی( که در پشت پرده اتصال محکمی به نهادهای قدرت در غرب دارند )، نمی توانند نگرانی خود را در خصوص وقوع بحرانهای داخلی در اراضی اشغالی کتمان کنند. نگرانی مزمن اروپاییان نسبت به تحولات اخیر در منطقه، کاملا عیان و آشکار است. شبکه دویچه وله در یکی از گزارشهای خود، در عین دفاع از جنایات رژیم اشغالگر قدس می نویسد:

" در داخل اسرائیل درگیری خشونت‌آمیز میان یهودی‌ها و عرب‌ها تشدید شده است. به‌رغم فراخوان‌های بین‌المللی بر دامنه درگیری میان اسرائیل و حماس افزوده می‌شود. ارتش اسرائیل ۹هزار نیروی ذخیره را به خدمت فراخوانده است.از سوی دیگر درگیری‌ها میان شهروندان یهودی و عرب ساکن اسرائیل شدت گرفته  است. شورش‌ها به جایی انجامیده که رویون ریولین، رئیس‌  اسرائیل نسبت به درگرفتن یک جنگ داخلی هشدار داده است."

ماجرا فراتر از آن چیزی است که سران رژیم صهیونیستی تصور می کردند! کار به جایی رسیده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونستی و اصلی ترین مسبب ایجاد درگیری های اخیر در قدس و نوار غزه نیز از وضعیت بیسابقه و وخیمی که امروز بر اراضی اشغالی حاکم است، ابراز نگرانی کرده و خواستار کنترل شدید اوضاع شده است.

حمایت تمام قد دولت آلمان از رژیم کودک کش صهیونستی

در این میان، حمایت کامل دولت آلمان از رژیم کودک کش و ظالم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. این ماجرا، در سالهای 2009 میلادی و 2014 میلادی( نبردهای قبلی رژیم صهیونیستی و حماس) نیز مسبوق به سابقه بوده است. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان که در برابر اسلام ستیزی حاکم بر کشورش و اتحادیه اروپا سکوت کرده و حتی دولت متبوعش دست گروههای نژادپرست وملی گرایان افراطی را در آزار و اذیت مسلمانان و پناهجویان باز گذاشته است، اکنون خواستار صانت کامل از حقوق یهودیان شده است.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات روز پنجشنبه ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) به رسانه‌ها گفت: «همه ما موظفیم تأکید کنیم که نخواهیم پذیرفت انسان‌های با اعتقادات یهودی در آلمان، چه در خیابان و چه در شبکه‌های اجتماعی مسئول رویدادهای خاورمیانه شناخته شوند.متأسفانه غم‌انگیز و در عین حال ضروری است که دولت باید بدون قید و شرط امنیت کنیسه‌ها را تضمین کند.»

اظهارات هایکو ماس زمانی مطرح شد که پرچمهای رژیم اشغالگر قدس ، در برابر کنیسه‌های یهودیان در دو شهر مونستر و بن به آتش کشیده شدند.مقامات آلمانی که به راحتی مجوز حمله به مساجد و اماکن مسلمانان در این کشور را صادر می کنند، اکنون اعلام کرده اند که به آتش کشیدن پرچم رژیم اشغالگر قدس در خیابانها را تحمل نمی کنند!

سنگ تمام اتریش برای صهیونیستها

در این میان، نمی توان از اقدام وقیحانه دولت اتریش ، آن هم در بحبوحه نبرد در غزه ، به سادگی گذشت. اتریش شاخه سیاسی گروه حزب‌الله لبنان را نیز "تروریستی" خوانده و فعالیت آن را ممنوع اعلام کرده است. اتریش که پیش از این شاخه نظامی گروه حزب‌الله لبنان را ممنوع اعلام کرده بود اینک شاخه سیاسی مقاومت لبنان  را نیز "تروریستی" و ممنوعه خوانده است!

این اقدام، درراستای اعمال فشارهای سیاسی بر گروههای مقاومت در منطقه صورت گرفته و در پشت پرده آن، لابی های صهیونیستی و یهودی در اتحادیه اروپا قرار دارند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی  تلاش است تا کشورهای اروپایی علاوه بر شاخه نظامی حزب الله ، شاخه سیاسی آن را نیز "تروریستی" بشناسند.الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش گفته است، این تصمیم "واقعیت را بازتاب می‌دهد" چرا که خود این گروه تفاوتی میان شاخه های نظامی و سیاسی خود قائل نیست! آنچه مسلم است اینکه اقدام اخیر دولت اتریش، به وضوح نشان دهنده بازی مستقیم این کشور( در کنار کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه) در زمین رژمی اشغالگر قدس می باشد.

کارنامه سیاه اروپاییان

بدون شک کارنامه سیاه اروپاییان در دفاع از جنایات مستمر رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی، از ماهیت واقعی این مجموعه پرده بر می دارد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا هر گونه انتقاد از رژیم صهیونیستی را تحت عنوان "یهود ستیزی" تفسیر کرده و آن را خط قرمز امنیتی و سیاسی خود تلقی می کنند اما در مقابل، توهین به مقدسات اسلامی و حتی حملات مسلحانه به مسلمانان در خاک کشورهای خود را طبیعی دانسته و حتی مجوز فعالیت احزاب اسلام ستیز را در پارلمان کشورهایشان صادر می کنند!

بدیهی است که اتحادیه اروپا( به مانند آمریکا) سعی دارد به هر نحو ممکن از اضمحلال و زوال رژیم نامشروع صهیونیستی جلوگیری کند. با این حال کشیدن شدن دامنه انتفاضه جدید به حیفا ، یافا و دیگر مناطق اشغالی به وضوح نشان می دهد که از دست حامیان رژیم کودک کش صهیونیستی نیز کار بر نمی آید.طی دهه های اخیر، بارها کشورهای فرانسه و انگلیس( به عنوان دو عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد)، مانع از صدور قطعنامه های حقوق بشری علیه رژیم اشغالگر قدس شده اند. در حال حاضر نیز آمریکا و اتحادیه اروپا در ابتدا سعی داشتند از طریق "خرید زمان" به سود رژیم اشغالگر قدس، زمینه را جهت استمرار جنایات این رژیم در قدس و غزه فراهم آوردند اما پس از مشاهده واکنش حماس و شلیک گسترده موشکهای مقاومت به اراضی اشغالی( خصوصا تل آویو ) ، در صدد نجات نتانیاهو و همراهانش از شکست بر آمده اند. بدون شک در آینده ای نزدیک، اسناد زیادی در خصوص همکاری های امنیتی ، جاسوسی و حتی عملیاتی اروپاییان و رژیم اشغالگر قدس در تقابل با ساکنان بی گناه فلسطین منتشر خواهد شد فراموش نکنیم که در جریان سه نبرد تعیین کننده در منطقه از ابتدای هزاره سوم ، یعنی نبرد رژیم صهیونیستی –حزب الله در تابستان سال 2006، مقاومت 22 روزه حماس در سال 2009 میلادی و مقاومت 51 روزه حماس در سال 2014 میلادی، اسناد مشارکت همه جانبه اروپاییان با تل آویو در کشتار و کودک کشی در فلسطین منتشر شد.در هر حال، اتحادیه اروپا باید بداند که نه تنها تلاش آن برای نجات صهیونیستها از بحران راه به جایی نخواهد برد، بلکه آنها در نزد افکار عمومی دنیا به عنوان حامیان کشتار ملت فلسطین مورد شناسایی قرار خواهند گرفت. آن روز بسیار نزدیک خواهد بود....

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات