صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۰۶۶۳

دوباره هیجان، دوباره شعارزدگی!

پایگاه بصیرت / فرهاد کوچک زاده

یکی از مشکلات برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی، برنامه محور نبودن کاندیداها می‌باشد، این موضوع باعث می‌شود که بعضاً انتخابات به سمت هیجان و شعارزدگی کشیده شده و درنتیجه آن نیز افراد فاقد برنامه برای مدیریت کشور انتخاب شود. پیدا کردن راهکاری برای جمع‌آوری رأی هیجانی از طریق تنفس مصنوعی به اقتصاد، یکی از برنامه‌های اصلی جریان اصلاحات برای انتخابات 1400 است.

نکات:1- «علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی با عنوان «احیای برجام، سورپرایز خرداد»، می‌نویسد: «درنهایت برجام احیا خواهد شد، ایران و آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برمی‌گردند. این همان موضوعی است که ایران از ابتدا بر آن تأکید کرد، اما آمریکا به دنبال توافقات در رابطه با مسائل منطقه‌ای، موشکی، حقوق‌بشر و تروریسم با ایران هم خواهد بود». وی اضافه می‌کند: «ادامه تحریم‌ها علاوه بر آنکه فشارها بر اقتصاد کشور را تداوم می‌بخشد، موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود. توافق برای احیای برجام می‌تواند سورپرایز خرداد و زمینه‌ساز افزایش مشارکت در انتخابات شود». 2- «فیاض زاهد» فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در مصاحبه با آرمان می‌گوید: «باورمان این است، با توجه به اخبار بین‌المللی و اینکه احتمال می‌دهم اخبار خوبی از وین بیاید و همچنین توان کاندیداهای ما در مناظره‌ها و گفت‌وگوها، این مسائل سبب شود شرایط آن‌طور که اصولگرایان می‌خواهند پیش نرود و یکی از آقایان جهانگیری، پزشکیان‌، شریعتمداری، محسن هاشمی و تاجزاده در انتخابات به پیروزی برسند».

تحلیل:1- تجربه نشان داده است، برخی از اصلاح‌طلبان به‌منظور آنکه در قدرت بمانند، حاضرند امنیت کشور را به تاراج گذارند و امروزه در قدرت ماندن خود را در احیای برجام با فرمول آمریکا می‌بینند.2- چوب حراج زدن به امنیت و آرامش مردم؛ رفاه و آسایش برای ملت به ارمغان نخواهد آورد، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز ناآرامی و ناامنی از سوی مخالفان داخلی و خارجی گردد.3 – جمع تورم سه سال گذشته، حدود ۱۳۳ درصد رشد قیمت‌ها بوده است و اگر وضعیت فعلی ادامه یابد، این رقم در پایان سال به ۲۲۰ درصد می‌رسد و این بالاترین نرخ تورم طی چهار سال متوالی است. مقامات اجرائی کشور به‌جای پاسخگویی برای سوء مدیریت‌هایشان، تلاش می‌کنند با بغض در سخنرانی و التماس از غرب (مذاکرات وین)، برای خود رأی جمع کنند تا شرایط کنونی کشور برای چهار سال آینده ادامه یابد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات