صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۰۷۱

سایه اختلافات بر دیدار بایدن و پوتین

اگرچه دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه نزدیک است، اما اختلافات عدیده ای بر روابط  کاخ سفید و کاخ کرملین سایه افکنده است.

اگرچه دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه نزدیک است، اما اختلافات عدیده ای بر روابط  کاخ سفید و کاخ کرملین سایه افکنده است. حل و فصل این اختلافات نیز قطعا در جریان دیدار بایدن-پوتین امکانپذیر نخواهد بود .قرار است حدود دو هفته دیگر بایدن در نشست کشورهای هفت کشور صنعتی موسوم به "جی ۷" در انگلیس و نشست ناتو در بروکسل شرکت کند. رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل به پوتین پیشنهاد کرده بود که آنها برای گفت‌وگو در یک کشور سوم دیدار کنند.سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که کشورش آماده بحث و گفت‌وگو در مورد هر موضوعی است.

با این حال، جوبایدن و مقامات کاخ سفید طی ماههای اخیر، بر مدار یک استراتژی مشخص یعنی روس زدایی در حوزه سیاست خارجی آمریکا حرکت کرده اند. اقدامات تحریک آمیز ناتو در اوکراین نیز در همین راستا صورت گرفته است.

شبکه دویچه وله آلمان گزارش داده است که روابط بین آمریکا و روسیه به دلیل ادعای دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 میلادی ( که منتج به پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون شد ) تشدید شده است.در هر حال، جو بایدن و ولادیمیر پوتین، همتای روس او قرار است روز ۱۶ ژوئن (۲۶  خرداد) در ژنو دیدار کنند.کاخ سفید قبلا گفته بود در این دیدار تمام "مسائل عاجل" از جمله درگیری‌های منطقه‌ای، سلاح‌های هسته‌ای و روابط دو جانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت. دولت بایدن اعلام کرده است به پیمان امنیتی "آسمانهای باز "بر نمی گردد و به تقویت ناتو در برابر آنچه تهدیدات روسیه می خواند ادامه می دهد! در مقابل،  سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه خطاب به مقامات آمریکایی اعلام کرده است که حضور و دخالت نظامی آمریکا در خاک اروپا و در مرزهای مشترک اوکراین و روسیه، با هیچ  منطق و قاعده ای در نظام بی الملل سازگار نیست.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات