صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۱۰۸۵

احضار سفرای چهار کشور اروپایی توسط وزارت خارجه فلسطین

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سفیران اتریش، چک، انگلیس و بلغارستان را در پی رای منفی کشورهای شان به قطعنامه های مربوط به فلسطین در شورای حقوق بشر و سازمان بهداشت جهانی، احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینیی «معا»، « امل جادو شکعه» معاون وزارت امور خارجه فلسطین روز سه شنبه گفت: رهبری فلسطین از این رای که چراغ سبز به رژیم اسرائیل برای ادامه تجاوز و نقض سازماندهی شده حقوق ملت فلسطین شمرده می شود، شوکه شده است.

وی افزود: این اقدام فرهنگ رهایی از مجازات را تقویت می کند و به اسرائیل فرصت تثبیت اشغالگری و ادامه آپارتاید و ظلم و ستم می دهد که مطابق قانون بین الملل جنایت علیه بشریت شمرده می شود.

وزارت امور خارجه فلسطین ضمن ارایه نامه اعتراض آمیز وزیر امور خارجه فلسطین به سفرای این چهار کشور اروپایی از آنان خواسته است، از وزارتخانه های متبوع خود بخواهند در باره رای منفی شان در شورای حقوق بشر و سازمان بهداشت جهانی توضیح دهند.

 

وزارت خارجه فلسطین همچنین اعلام کرده است که روز پنجشنبه سفیر آلمان را در همین رابطه احضار خواهد کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته در ژنو سوئیس با ۲۴ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع با تشکیل کمیته تحقیق در مورد نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین موافقت کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات