صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۶۲
هشدار پوتین به آمریکا:

از استفاده دلار به عنوان سلاح برای تحریم کشورها پشیمان خواهید شد

به نقل از بلومبرگ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل سوء استفاده از سلطه دلار برای تحریم‌ها گفت روسیه نمی‌خواهد استفاده از دلار را متوقف کند و هشدار داد این سیاست به ضرر واشنگتن خواهد بود.

 پوتین در یک ویدئو کنفرانس با نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی در سن پترزبورگ گفت:«روسیه مجبور است از سایر شیوه‌های پرداخت استفاده کند چون آمریکا از پول ملی خود برای انواع تحریم‌ها بهره می‌برد. ما این کار را عامدانه انجام نمی‌دهیم. ما مجبوریم».

 وی تاکید کرد پرداخت با ارزهای ملی سایر کشورها در زمینه‌هایی مانند فروش تجهیزات دفاعی و همچنین کاهش دلار در ذخایر ارز خارجی بالاخره سلطه دلار را پایین آورده و به ضرر آمریکا خواهد بود.

 پوتین این اظهارات را یک روز پس از آن بیان کرد که روسیه اعلام کرده بود دلار را از معاملات نفت خود برای کاهش آسیب‌پذیری نسبت به تحریم‌ها حذف می‌کند. روسیه از زمان وضع تحریم‌های بین‌المللی پس از الحاق کریمه تلاش کرده دلار را کنار بگذارد.

 این اظهارات پوتین همچنین قبل از از اولین دیدار او با رئیس جمهور آمریکا بیان شده که قرار است در شانزدهم همین ماه در ژنو صورت بگیرد. پوتین ضمن تحسین بایدن به عنوان یکی از با تجربه ترین رهبران دنیا گفت انتظار هیچ پیشرفتی را در رابطه با آمریکا طی این گفتگو‌ها ندارد.

وی اعلام کرد این هشدار را بر اساس تجربه خود به عنوان یک شهروند سابق شوروی سابق به آمریکا می‌دهد.

 پوتین گفت:« مشکل امپراتوری‌ها این است که فکر می‌کنند می‌توانند هزینه اشتباهات کوچک را پرداخت کنند ولی این اشتباهات به تدریج انباشته می‌شوند و زمانی می‌رسد که دیگر نمی‌توان آنها را حل کرد و آمریکا با قدم های مطمئن در مسیری حرکت می‌کند که شوروی سابق حرکت می‌کرد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات