صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۳۱۰۸۷

تاکید اتحادیه اروپا بر ادامه مذاکرات برجام

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به برخی اختلاف نظرها در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام، بر لزوم بهره‌گیری از دیپلماسی در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

 پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری از بروکسل گفت: «دستگاه سیاست خارجی اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده برجام همچنان متعهد است هر کاری را که ممکن است انجام دهد تا این توافق دوباره به روند عادی برگردد.»

وی با بیان اینکه اتحادیه بر اساس تعهداتی که نسبت به عدم درز محتوای مذاکرات وین دارد نمی تواند جزییات مفاد و موارد مورد بحث را یک کنفرانس خبری بازگو کند افزود: «برخی از مسائل دشوار وسخت هنوز باقی است، ولی ما راهمان برای کسب هدف نهایی یعنی اجرای کامل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ توسط همه طرف ها و امضاکنندگان را ادامه خواهیم داد.»

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای شرکت در مذاکرات برجام به وین سفر کرده می‌گوید: گفت‌وگوها پیچیده و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیده است. وی با بیان اینکه «چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است» افزود: در حال حاضر به اختلافات بارزی که وجود دارد، پرداخته می شود.

معاون وزیر امور خارجه عنوان کرد که مسیر خوبی تا الان پیموده شده، اما بعید است در این دور مذاکرات به جمع بندی برسیم. ممکن است لازم باشد هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت ها مراجعه کنند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند. دور پنجم مذاکرات برجام سه‌شنبه گذشته با ازسرگیری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام آغاز شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات